ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرفصل های جدید دروس ICT تدوین شد

| دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۸۶، ۰۳:۴۷ ب.ظ | ۴ نظر

مدیرکل دفتر پژوهش، آموزش و فناوری وزارت ارتباطات اعلام‌کرد: سرفصل‌های دروس تدوین شده در ارتباط با ارتباطات و فناوری اطلاعات با توافق وزیران ارتباطات و علوم مجددا به وزارت علوم ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، "وحید یزدانیان" گفت: براساس مذاکرات انجام‌شده، سرفصل‌های دروس تدوین شده و یا مورد بازنگری قرارگرفته مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات مطابق با استاندارد وزارت علوم، ارسال شده است.

وی، اهداف، پیش نیازها و یا هم‌نیازها، تعداد واحد، ساعات مورد نیاز و مراجع هر درس رااز جمله گزینه‌های مطرح‌شده هر درس اعلام کرد که به وزارت علوم ارجاع شده است.

به گفته وی، به منظور برآورده کردن نظر وزارت علوم مبنی بر صحت عمل کار گروه‌ها، اسامی اعضای کارگروها نیز در براسس استاندارد وزارت علوم ارسال شده است.

مدیر کل دفتر آموزش پژوهش و فناوری گفت: برای بازنگری در رشته‌های در حال تدریس و تدوین رشته‌های جدید در این حوزه سال گذشته شش کارگروه از سوی این دفتر و با هماهنگی وزارت علوم تشکیل شد.

به گفته یزدانیان، در صورت تصویب دروس تدوین شده از سوی مراجع ذیصلاح در وزارت علوم، این رشته‌ها در دانشگاه‌های پایلوت اجرا و تدریس خواهد شد.

این مقام مسوول در وزارت ارتباطات گفت برخی رشته‌های تدوین شده از سوی کار گروه پست بانک نیز به‌تصویب وزارت علوم رسیده که از ترم دوم تحصیلی سال‌جاری در دانشگاه شهید بهشتی به صورت پایلوت، تدریس خواهد شد.

یزدانیان، افزود: بانکداری بین‌المللی و بانکداری الکترونیکی، از جمله رشته‌هایی محسوب می‌شوند که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به تصویب وزارت علوم رسیده است.

  • ۸۶/۰۷/۱۶

نظرات  (۴)

سلام من دانشجوی کاردانی ICT هستم می خواستم اگه ممکنه برام منابع کنکور کاردانی به کارشناسی و سرفصل هاشون بفرستین پبشاپیشاز لطفتون ممنونم
سلام منم کاردانی الکترونیک دارم دودل شدم که آیا آی سی تی بخونم یا همون الکترونیک اگر بتونید دروس رو بنویسید خیلی عالی میشه سپاس از شما
من رشته یict خوندم.وبه هیچکس پیشنهاد نمیکنم این رشته رو بره .ازن/ر بازار کار وضعیتش افتضاحه.
سلام من کارشناسی ای سی تی دارم و میخوام تمامی سرفصل های دروس برای کارشناسی ارشد رو داشته باشمو با سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">