ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سفیر آفریقای جنوبی با هاشمی رفسنجانی دیدار کرد

| يكشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۸۴، ۰۴:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

اکبر هاشمی رفسنجانی" رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از مواضع مثبت و حمایت‌های آفریقای جنوبی از جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای گفت : نقطه عطفی در روابط دو کشور به وجود امده و این می تواند زمینه ساز گسترش همه جانبه روابط باشد.

وی در دیدار سفیر آفریقای جنوبی، اعمال فشار برخی کشورهای غربی و آمریکا در زمینه مسائل هسته‌ای را به دلیل توان بالای علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: این کشورها به خوبی مطلع هستند که ایران قصد استفاده نظامی از توان خود را ندارد و تنها خواست آنها این است که توانایی ما را محدود و از رشد قابلیت‌های جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای جلب اعتماد دنیا در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای بکار خواهد برد.

"هاشمی رفسنجانی" با اشاره به تلاش آمریکا و متحدانش برای تاثیرگذاری به کشورهای غیر متعهد، تصریح کرد : مقطع حاضر، یکی از مقاطع حساس تاریخ است و امیدوارم کشورهای غیرمتعهد مانع سلب حقوق یکی از اعضای خود شوند.

وی توسعه روابط با کشورهای آفریقایی به ویژه آفریقای جنوبی را خواست جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود : دو کشور امکانات زیادی برای همکاری بویژه در زمینه صنایع نفت، گاز و معدن دارند که امیدواریم نهایت استفاده از این فرصت برده شود.

"یوسف سالوجی" سفیر آفریقای جنوی نیز در این دیدار با تاکید به استفاده صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران از انرژی هسته‌ای گفت: آفریقای جنوبی به حمایت خود از جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد و نگرانی خود از اقدامات فراقانونی علیه ایران را به کشورهای عضو آژانس انرژی اتمی منعکس کرده است.

وی تقویت روابط دو کشور را با توجه به پتانسل‌های موجود خواستار شد و افزود: در بخش معدن و کشاورزی همکاری خوبی میان تهران و ژوهانسبورگ در جریان است.

  • ۸۴/۰۶/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">