ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سلیمانی: کم فروشی اینترنت را گزارش کنید

| سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۸۷، ۱۲:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کاربران اینترنت می‌توانند با در اختیار داشتن برگه و یا کارت اینترنت خود و ارائه مستندات نرم‌افزاراندازه گیری و تعیین پهنای باند واقعی اینترنت، در صورت مشاهده تخلف شرکتهای ارائه دهنده اینترنت به دادگاه یا سازمان تنظیم مقررات شکایت کنند.

محمد سلیمانی در مورد شرکتهای اینترنتی که برخی بحث کم فروشی را برای آنها مطرح می‌کنند و در این رابطه کاربران اینترنتی برای اطلاع از میزان واقعی پهنای باند خریداری شده چه باید کنند؟ اظهارداشت: در برخی از بررسی‌ها که شخصا انجام داده‌ام مشخص شده که برخی از شرکتهای اینترنتی پهنای باند واقعی را به کاربران ارائه نمی‌کنند.مثلا کاربر 56کیلو بیت برثانیه خریداری کرده اما در واقع 20 کیلیو بیت و کمتر را دریافت می‌کند و در نهایت مقصر را شرکت مخابرات می‌داند.

وی در گفت وگو با فارس اضافه کرد: در صورتیکه این گونه نباید باشد و بعضی شرکت ها از حربه شراکت(sharing) سوء استفاده می کنند و یا بصورت مبهم با مشتری عمل می کنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: توصیه می‌کنم کاربران با دانلود و نصب برنامه نرم‌افزاری برای تعیین سرعت و پهنای باند واقعی خریداری شده از اینترنت از صحت عمل شرکتهای اینترنتی اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: کاربران می‌توانند با در اختیار داشتن برگه و یا کارت اینترنت شرکت مذکور و ارائه مستندات نرم‌افزاراندازه گیری و تعیین پهنای باند واقعی اینترنت در صورت مشاهده تخلف شرکتهای ارائه دهنده اینترنت به دادگاه یا سازمان تنظیم مقررات شکایت کنند.

سلیمانی تصریح کرد: در هر صورت کاربر باید قیمت همان مقدار پهنای باند و سرعتی که روی کامپیوتر خود می بیند پرداخت کند و نه بیشتر و فرهم کنندگان اینترنت موظف به رعایت این موضوع هستند و کاربر را نباید به دامن شرکت های دیگر پاس دهند بلکه اگر مشکلی وجود دارد چه فنی و غیر فنی باید در مسیر خود پیگیری و حل کنند و کاربر سرگردان نشود و هزینه اضافی پرداخت نکند.

وی در ادامه درباره علت پرداخت هزینه دایری تلفن ثابت مانند گذشته برخلاف اعلام مسوولان مخابرات ایران که باید نصف می‌‌شد، گفت: در مورد تلفن ثابت هنوز رسما بهای تعرفه دایری اعلام نشده است که 50 هزار تومان ثبت نام شود. اعلام آن زودهنگام بود. این امر ابهاماتی دارد باید مجمع تشکیل شود ونظر دولت اخذ شود.

وزیر ارتباطات اظهارداشت: دلیل این امر این است که مخابرات هنوز قیود دولتی دارد، اگر چه این موضوع در پروانه ذکر شده است،ضمن اینکه

بودجه مخابرات امسال دولتی بسته شده است و قیود هنوز کامل برداشته نشده و برای حل این موارد و ابهامات اکنون در حال مذاکره هستیم.

  • ۸۷/۰۶/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">