ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سهام مخابرات را به هیچ نهاد عمومی نمی دهیم

| دوشنبه, ۴ شهریور ۱۳۸۷، ۰۱:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: هیچ سهمی از سهام شرکت مخابرات بابت رد دیون دولتی به نهادهای عمومی واگذار نشده و واگذاری 20 درصد از سهام این شرکت صحت ندارد.

اسماعیل غلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره برخی اظهارات مبنی بر واگذاری 20 درصد از سهام شرکت مخابرات به سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بابت رد دیون دولتی اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و تاکنون هیچ سهمی از این شرکت بابت رد دیون دولتی به هیچ نهاد عمومی واگذار نشده است.

وی در پاسخ به این سوال فارس که آیا در آینده امکان چنین اتفاقی وجود دارد یا خیر گفت: این رویداد در آینده نیز رخ نخواهد داد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در برابر این مطلب که 20 درصد سهام مخابرات با چه قیمتی به کارگزاری سهام عدالت واگذار شده به فارس گفت: 20 درصد از سهام شرکت مخابرات به قیمت هر سهم 161 تومان و 7 ریال به کارگزاری سهام عدالت منظور و واگذار شده است.

غلامی با بیان این که فهرست کارکنان شرکت مخابرات برای واگذاری حداکثر 5 درصد از سهام ارایه نشده خاطرنشان کرد: با احتساب واگذاری 20 درصد سهام مخابرات به سهام عدالت، 5 درصد عرضه اولیه، 20 درصد سهام متعلق به دولت و 5 درصد سهام ترجیحی کارکنان، تاکنون تکلیف 50 درصد از سهام بزرگترین شرکت قابل واگذاری دولتی و حاضر در بورس مشخص شده است.

وی افزود: 50 درصد دیگر از سهام این شرکت بعد از اتخاذ تصمیمات لازم به دو صورت بلوک و خرد واگذار خواهد شد.
*عرضه 5 درصدی سهام مخابرات در انتظار مجوز دولت

این اظهارات در حالی از سوی غلامی بیان شد که غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس سازمان خصوصی سازی نیز در گفت‌وگو با فارس در خصوص زمان واگذاری 5 درصد از سهام مخابرات اظهار داشت: جلسه چهارشنبه گذشته در خصوص وضعیت واگذاری بلوک 5 درصدی دیگر از سهام مخابرات جلسه‌ایی داخلی بود و کماکان منتظر تصمیم دولت هستیم تا اجازه فروش بیش از 3/2 میلیارد سهم دیگر از سهام مخابرات صادر و اعلام شود.

وی گفت: احتمالا طی روزهای آینده این وضعیت مشخص خواهد شد.

  • ۸۷/۰۶/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">