ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش سهم ICT در سبد هزینه خانوار ایرانی خبر داد.

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی براری بابیان اینکه اتفاقات مثبتی در حوزه ICT کشور روی داده و سبب گسترش استفاده از این فناوری در کشور شده است،گفت: هم اکنون شاهد هستیم که سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در سبد هزینه خانوار ایرانی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه که بیش از ۸۰ درصد اقتصاد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران مربوط به بخش شبکه (network) و کمتر از ۲۰ درصد مربوط به فناوری اطلاعات و سرویس‌دهی (content) است، اضافه کرد: این درحالی است که در سایر کشورهای دنیا به طور متوسط این تغییرات به صورت ۵۰ به ۵۰ است و حداقل ۵۰ درصد اقتصاد این بخش را خدمات فناوری اطلاعات به خود اختصاص می دهد.

معاون امور استانهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در نشست فعالان حوزه ICT در سنندج سخن می گفت، ادامه داد: کردستان دارای ۱۳ هزار دانش‌آموز و فارغ‌التصیل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و هرسال حدود ۲ هزار نفر در این استان در این حوزه فارغ‌التحصیل می‌شوند. براین اساس می توان گفت که استان کردستان دارای نخبه‌های زیادی در حوزه ICT است و این ظرفیت و نیروی انسانی در سایراستان ها کمتر دیده می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سوی جوانان نخبه ایرانی، خاطرنشان کرد: در این صورت و با حمایت سرمایه‌گذاران از کسب و کارهای نوپا، می توان شاهد رونق اقتصادی در این حوزه در استانها باشیم.

براری بر لزوم افزایش تولید اپلیکیشن در کشور با کمک نخبگان این حوزه تاکید کرد و گفت: مردم نیازمند ایجاد فضای کسب و کار هستند و باید فرصت شغلی ایجاد کنیم. از این رو اقتصادی که به سمت تولید محتوا برود می تواند ارزش افزوده بالایی به همراه داشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">