ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سوالات عجیبی که مردم از گوگل می‌پرسند

| دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۰۳:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

احتمالا با مرور سوالاتی که در این مطلب آورده شده متعجب شویم، اما حقیقت این است که شاید سوالات عجیب‌تری هم در ذهن‌مان مرور شود، اما چیزی به عنوان گوگل وجود نداشته باشد که آن‌ها را ثبت کند.

خبرگزاری مهر _ مرضیه کیان: یکی بود یکی نبود، غیر از خدا هیچکس نبود. غیراز خدا هیچکس نبود؟! چطور می‌شود وقتی غیر از خدا هیچکس نیست، یکی باشد؟!

احتمالاً جرقه همه سوال‌های عجیب و غریب از همین اول داستان پرسشگری آدم شروع می‌شود.

راستش را بخواهید با وجود اینکه پرسشگری همان کلید رسیدن به دانش است و سن و سال هم نقش چندان زیادی در آن ندارد (اگرچه کودکان سوالات بیشتری در ذهن دارند و تقریباً می‌توان گفت پس از برخورد با هر مسئله جدیدی با پرسیدن سوالاتی که با «چرا» و «چگونه» شروع می‌شود اکثر بزرگترها را فراری می‌دهند) اما نباید از این موضوع غافل شد که در سوالات باید به عقل رجوع کرد و از هر چیزی سوال نپرسید. جدا از اینکه در آیه‌ای، بشر به سوال پرسیدن تشویق شده: فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛ اگر نمی‌دانید از اهل ذکر (آگاهان) بپرسید، در آیه‌ای دیگر به این نکته اشاره شده که هر سوالی هم ارزش پرسیدن ندارد و باید از آن دوری کرد: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَسْأَلُوا عَنْ أَشْیَاءَ إِنْ تُبْدَ لَکُمْ تَسُؤْکُم؛ ای ایمان آورندگان از اسراری که درصورت آشکار شدن، ناراحتتان می‌کند، چیزی نپرسید.

 

موارد عجیبی که در گوگل جستجو شده است

این گوگل که به شوخی و طنز لقب «دانشمند» و «پروفسور» و «همه چیزدان» را به خود گرفته، با قابلیت ذخیره‌سازی جستجوی مطالب، این امکان را به وجود آورده که وقتی دنبال کلمه و موضوعی در آن هستیم، با تایپ کردن قسمتی از موضوع مورد نظر، احتمالات سرچ گوگل که کاربران آن موارد را زیاد مطرح کردند، بالا می‌آید و نمایش داده می‌شود. همین قابلیتش باعث شده که به سوالات و موارد عجیبی که در ذهن کاربران می‌گذرد، دست پیدا کرد که در اینجا برخی از آن‌ها آورده شده است:

_چطور به خانه برگردم؟ (۴۹۵۰۰ بار جست و جو در ماه)

_آیا آدم فضایی وجود دارد؟ (۴۹۵۰۰ بار جست و جو در ماه)

_چه زمانی خواهم مرد؟ (۴۹۵۰۰ بار جست و جو در ماه)

_آیا پنگوئن‌ها زانو دارند؟! (۱۸۱۰۰ بار جست و جو در ماه)

_چرا ما اینجا هستیم؟ (۸۱۰۰ بار جست و جو در ماه)

_آیا پری دندان واقعیت دارد؟ (۸۱۰۰ بار جست و جو در ماه)

_آیا خوک‌ها عرق می‌کنند؟ (۸۱۰۰ بار جست و جو در ماه)

_آیا جهان مسطح است؟ (۵۴۰۰ بار جست و جو در ماه)

_آیا من دیوانه‌ام؟ (۵۴۰۰ بار جست و جو در ماه)

_چرا ماشینم روشن نمی‌شود؟ (۴۴۰۰ بار جست و جو در ماه)

_آیا کرم‌ها چشم دارند؟ (۲۹۰۰ بار جست و جو در ماه)

_چرا رئیسم از من متنفر است؟ (۱۷۰ بار جست و جو در ماه)

_چرا عنکبوت‌ها حرکت نمی‌کنند؟

_آیا ضبط صدا جرم است؟

_چرا ذرت پف می‌کند؟

_آیا لپه همان نخود است؟

_کدام طبقه آپارتمان بهتر است؟

این سوالات تنها بخشی از جستجوهای عجیبی است که در گوگل به زبان فارسی ثبت شده و قطعاً در زبان‌های دیگر هم موارد تعجب برانگیز زیادی به چشم می‌خورد.

 

سوالات عجیب‌تر آزمون استخدامی شرکت گوگل

احتمالاً همین سوالات عجیب و غریب روی شرکت گوگل تأثیر گذاشته که سوالات آزمون استخدامی‌اش از عجیب‌ترین موارد شکل گرفته که حتی بعضی‌های آن‌ها هیچ جوابی هم ندارند! البته این احتمال به شوخی مطرح شد.

از آنجایی که شرکت گوگل خلاقیت‌های زیادی از خودش بروز می‌دهد، در طرح سوالات استخدامی هم این روند را اعمال کرده و افرادی که خلاقانه‌ترین پاسخ را بدهند در مصاحبه پذیرفته می‌شوند. در اینجا به چند سوالی که طراحی سال ۲۰۰۹ است و قطعاً تا حالا کلی دستخوش تغییر قرار گرفته، اشاره شده:

_یک نقشه تخلیه شهر برای سان فرانسیسکو بکشید!

_چه تعداد توپ گلف می‌تواند در یک اتوبوس مدرسه جا بگیرد؟

_شما باید از نقطه A به نقطهB بروید. شما نمی‌دانید می‌توانید یا نمی‌توانید بروید. چه می‌کنید؟

_مردی ماشینش را به سمت هتلی هل می‌داد و شانسش را از دست داده بود. چه اتفاقی افتاده بود؟

_چندبار در روز عقربه‌های ساعت از روی هم رد می‌شوند؟

 

سوال خوب بپرسید تا پاسخ درخور دریافت کنید

احتمالاً خواندن این سوالات متعجبتان کرده باشد اما باید با خود روراست بود؛ چرا که شاید خیلی از ماها نیز این سوالات را در ذهن داشته باشیم یا حتی یکی از کاربرانی باشیم که این سوالات را در گوگل جستجو کرده‌ایم.

نکته‌ای که مطرح کردنش در این مطلب خالی از لطف نیست این است که به دلیل اینکه سوال پرسیدن و پاسخ دادن به سوالات، بخش جدایی‌ناپذیر گفتگوهاست و تصور گفتگوی بدون پرسش دشوار است، باید سوالات مناسب مطرح شود و تکنیک آن را بلد بود تا جواب مناسب هم دریافت کرد؛ در واقع سوال پرسیدن یک مهارت به حساب می‌آید، چرا که سوال کردن در گفتگوها بسیار رایج است، ولی آنقدر این موضوع عادی شده که اگر از فردی سوال شود: «آخرین سوالی که پرسیدی چه بود؟» نمی‌تواند به سادگی به خاطر آورد و پاسخ دهد.

  • ۰۰/۰۷/۱۲

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">