ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سود سرشار همراه اول از پیامک‌های سرگردان

| سه شنبه, ۱۱ تیر ۱۳۸۷، ۰۸:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

مشترکان همراه اول، نباید انتظار کاهش هزینه‌های صورتحساب خود را به‌دلیل حذف هزینه پیامک‌‌‌‌های به مقصد نرسیده داشته باشند چرا که شرکت ارتباطات سیار باید همچنان یک شرکت دولتی سودآور با رشد چشمگیر باقی بماند.

به نوشته «همشهری آنلاین»، در ایران با وجود همه وعده‌های شرکت دولتی همراه اول این موضوع هنوز عملی نشده است. همراه اول از مدت‌ها پیش قرار بوده این خدمت را ارائه کند، با این وجود به گفته یک کارشناس این خدمات هنوز در شبکه همراه اول ارائه نمی‌شود.

هومن تند‌‌هوش، با اشاره به اعلام حذف هزینه پیامک‌های به مقصد نرسیده همراه اول از صورتحساب مشترکان افزود: ورود رقیب جدیدی به نام ایرانسل در کشور موجب حرکت و تکاپوی همراه اول در این خصوص شد.به گفته وی، ایجاد عرصه رقابت در حوزه تلفن همراه به تلاش‌ جهت جلب رضایت مشترکان منجر شد، حذف هزینه پیامک‌های به مقصد نرسیده نیز از جمله آنها محسوب می‌شود.

این کارشناس با اشاره به مسائلی که مسئولان تلفن همراه دولتی برای تأخیر در اجرای این امر اعلام می‌کنند، گفت: هر دو مورد مطرح شده از سوی مسئولان دولتی بسیار مبهم است. متأسفانه تعریف دقیق و واضحی از نقاط شارژ و مشکلات شبکه که اعلام کرده‌اند به مشترکان ارائه نشده است.

به گفته تند‌‌هوش، بنا بر آمارهای اعلام‌شده از سوی مدیران شرکت ارتباط سیار در گذشته، 20 الی 30 درصد پیامک‌‌‌‌ها به مقصد نمی‌رسند.

با توجه به این آمار و متوسط تبادل 40 میلیون پیامک در روز در سال 86 با نرخ هر پیامک 142 ریال و پیش‌بینی تبادل90 میلیون پیامک در روز در سال 87 با نرخ جدید 222 ریال، به تاخیر انداختن حذف هزینه پیامک‌های به مقصد نرسیده، درآمد هنگفتی را برای همراه اول مهیا می‌سازد.

وی با طرح این سؤال که نقاط شارژهایی که مقامات می‌گویند کجا هستند، و دلایلی که ناشی از اشکالات شبکه نامیده می‌شود چیست، گفت: آیا مانند گذشته خاموش بودن گوشی گیرنده و یا ارسال پیامک به شماره‌های اشتباه از سوی فرستنده و یا پر بودن صندوق پیام کوتاه گیرنده دلیل نرسیدن همه این پیامک‌های ناموفق است؟

این کارشناس سرویس‌های ارزش افزوده تلفن همراه تصریح کرد: هرچند که موارد مذکور نیز می‌تواند دلیلی بر نرسیدن پیامک به مقصد باشد اما به نظر می‌رسد که بیشتر آنها معلول فروش بیش از حد سیم کارت، بدون توجه به ظرفیت فعلی شبکه است.وی اضافه کرد: چنانچه گوشی تلفن همراه گیرنده پیامک خاموش باشد و یا صندوق پیامک آن، ظرفیت دریافت پیام جدید را نداشته باشد، با توجه به ماهیت ذاتی پیامک یعنی ذخیره و ارسال، شرکت ارتباطات سیار می‌بایست با ذخیره کردن و ارسال آن در زمان در دسترس بودن گیرنده در شبکه، از ناموفق بودن در ارسال جلوگیری کند. تندهوش تاکید کرد: اما با توجه به افزایش تعداد مشترکان، همراه اول اقدام به کاهش فوق‌العاده زمان ذخیره‌سازی‌ و به تبع آن کاهش تعداد دفعات تلاش جهت ارسال پیامک کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب بسیاری از مواردی که به‌عنوان رفتار مشترک و عامل نرسیدن پیامک به مقصد از آن یاد می‌شود، در واقع عدم‌انطباق رفتاری مشترکان تلفن همراه باتوجه به افزایش محدودیت منابع در شبکه همراه اول، ناشی از افزایش تعداد مشترکان است که موجب کاهش سهم مشترکین از استفاده از منابع و امکانات موجود می‌شود.تندهوش با اشاره به شارژ مشترکین حتی در تلاش‌های ناموفق جهت ارسال و رومینگ بابت پیامک‌های ناخواسته و تبلیغاتی گفت: همه این موارد روزانه سود هنگفتی را برای همراه اول به‌دنبال دارد.

به گفته تندهوش مشترکان همراه اول نباید انتظار کاهش هزینه‌های صورتحساب خود به‌دلیل حذف هزینه پیامک‌‌‌‌‌های نرسیده به مقصد را در آینده‌ای نزدیک داشته باشند همانطور که نباید انتظار کاهش صورتحساب پیامک را به‌دلیل افزایش تعرفه آن داشت چرا که شرکت ارتباطات سیار باید همچنان یک شرکت دولتی سودآور با رشد چشمگیر باشد.

  • ۸۷/۰۴/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">