ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سپردن IT به وزارت ارتباطات درست نیست

| شنبه, ۴ آذر ۱۳۸۵، ۰۵:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

رییس پیشین شورای عالی انفورماتیک گفت: با نگاه به شرح وظایف فعلی شورای عالی فن‌آوری اطلاعات، طرح ادغام شوراها و سپردن فن‌آوری اطلاعات کشور به وزارت ICT کار درستی نخواهد بود.

دکتر محمد سپهری‌راد در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ی بحث ادغام شوراهای موازی IT - شورای عالی اطلاع‌رسانی‌، شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات و شورای عالی انفورماتیک در شورای عالی فن‌آوری اطلاعات کشور - که چندی پیش به شورای عالی اداری پیشنهاد شد، اظهار کرد:‌ با نگاه به شرح وظایف شورای عالی انفورماتیک، این گونه که هست، با طرح ادغام موافق نیستیم؛ چراکه تدوین وظایفی که با امر زیرساخت فاصله دارد برای وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کار درستی نیست.

وی ادامه داد: بخشی از وظایف شورای عالی انفورماتیک مربوط به نظام مهندسی و کارهایی است که باید زیر نظر سازمان مدیریت قرار گیرد و اگر قرار باشد شوراها با شرح وظایف فعلی یک جا در شورای عالی IT ادغام شوند، باعث می‌شود که وزارت ICT درگیر کارهایی شود که هیچ ارتباطی با آن ندارد؛ اگر این وظایف را تفکیک و هر کدام به جایی که مرتبط با آن است، فرستاده شود، وضعیت بهتر می‌شود.

سپهری ‌راد جایگاه شورای عالی فن‌آوری اطلاعات را در وزارت ICT جایگاه درستی ندانست و تصریح کرد: این شورا زیرمجموعه‌ای از وزارت ارتباطات است و وزارت ICT هم به طور سنتی، متولی زیرساخت کشور است؛ چرا که در کشور ما عمده‌ی این کارها دولتی است و این تغییر وظیفه برای وزارت‌خانه‌ای که سال‌های سال مشغول به کار زیرساخت بوده، کار درستی نیست و اگر اپراتورهای خصوصی متعددی وجود داشت، به طوری که وظیفه‌ی سنگین و اصلی وزارت ICT کار زیرساخت نبود، سپردن فن‌آوری اطلاعات به این وزارتخانه تا حدودی قابل قبول بود؛ اما در شرایطی که عمده‌ی کار وزارتخانه اپراتوری است، سپردن IT به آن با مشکل همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: برخی تداخل وظیفه بین شوراها با نگاه به شرح وظایف تک‌تک آن‌ها، کنار هم قرار گرفتنشان را با مشکل مواجه می‌کند و باعث تداخل در اجرای وظایف خواهد شد.

او تصریح کرد: برخی از کارهای شورای انفورماتیک دقیقا مرتبط با سازمان مدیریت است، IT به دلیل فرابخشی بودن باید در حوزه‌ای قرار گیرد که وظایف آن حوزه نیز فرابخشی باشد، سازمان مدیریت و ریاست جمهوری می‌توانند جایگاه مناسبی باشند، اما برای این که IT از حوزه‌ی تسلط وزارتخانه‌ی خاصی خارج شود، سازمان مدیریت به دلیل فرابخشی بودن که برای همه‌ی کشور برنامه‌ریزی می‌کند، بهترین مکان برای طرح ادغام است.

  • ۸۵/۰۹/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">