ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیم کارت های جدید سریع واگذار می شود

| چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۸۵، ۰۳:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

در صدد هستیم در این دوره، واگذاری سیم کارت‌‏های ثبت نامی را در مدت زمان کوتاه انجام دهیم، ضمن این که ظرفیت سازی لازم در این ارتباط صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، دکتر محمد سیلمانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم افتتاح 136مرکز سوئیچ پر ظرفیت و کم ظرفیت استان فارس در جمع خبرنگاران این استان، گفت: پیش بینی می‌‏شود در این دوره از ثبت نام، با استقبال خوبی مواجه شویم، البته این استقبال در شهرهایی که تاکنون سیم کارت توزیع نشده بیشتر خواهد بود.

وی، با بیان این که در روز 12 بهمن در 116شهر کشور ثبت نام تلفن همراه از طریق شرکت ارتباط سیار صورت می‌‏گیرد، گفت: سال گذشته تنها معلمان و پرستاران از این امکان برخوردار بودند که بتوانند به صورت قسطی مبلغ سیم کارت را پرداخت کنند، ولی در سال جاری این فرصت فراهم شد تا عموم به صورت قسطی مبلغ سیم کارت را پرداخت کنند.

سلیمانی، ادامه داد: در ثبت نام اولیه 150 هزار تومان دریافت می‌‏شود و مابقی آن نیز ( 138 هزار تومان) را متقاضیان در هنگام دریافت سیم کارت پرداخت خواهند کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص ثبت نام سیم کارت‌‏های اعتباری، گفت: مردم این امکان را خواهند داشت با مبلغ نزدیک به 40 هزار تومان صاحب تلفن همراه شوند، ضمن این که بیشتر جوانان کشور به این گونه از سیم کارت‌‏ها رغبت نشان دهند.

وی، افزود: تاچندی پیش تقریبا قشر مرفه و ثروتمند جامعه از این محصول استفاده می‌‏کردند، ولی با تسهیلاتی در کاهش قیمت در ثبت نام سیم کارت اعتباری ایجاد شده ، دهک‌‏های پایین جامعه نیز می‌‏تواننداز این سرویس استفاده کنند.

دکتر سلیمانی، گفت: تا چندی پیش سیم کارت با قیمت‌‏هایی معادل 800 هزار تومان تا یک میلیون و 200 هزار تومان در بازار خرید و فروش می شد؛ اما در شرایط فعلی امکانی ایجاد شده که قیمت سیم کارت در بازار آزاد و دولتی برابر باشد.

وی، خاطر نشان کرد: بازار کاذب این محصول جمع شده است و مردم می‌‏توانند در سایر بخش‌‏های کشاورزی، اقتصادی و بازرگانی سرمایه گذاری کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تولیدات داخلی در سال‌‏های گذشته را با چند چالش زیربنایی همراه دانست و اظهارداشت: برخی تجهیزات داخلی فاقد استاندارد بوده و برخی دیگر نیز با سیستم جهانی سازگار نبوده است؛ اما با برنامه‌‏ریزی‌‏های صورت گرفته مشکلات را از شرکت‌‏های مخابراتی جمع‌‏آوری کرده واز تولیدکنندگان داخلی خواستیم این عیوب را برطرف کنند.

وی، ادمه داد: تولیدکنندگان داخلی با در نظر گرفتن منفعت ملی و منفعت خودشان این مشکلات را برطرف کرده‌‏اند.

دکتر سلیمانی، در زمینه سوئیچ زیر 20 هزار شماره، گفت: ما در شرایطی قرار داریم که هیچ شرکت مخابراتی نمی‌‏تواند سوئیچ کمتر از 20 هزار شماره از خارج وارد کند.

وی، خاطر نشان کرد: درزمینه ایجاد مراکز سوییچ زیر 20 هزار شماره مذاکراتی با وزیر عراق و سوریه داشتیم که در این راستا فرصت مناسبی در منطقه و در میان کشور های همسایه ایجاد شده است.

سلیمانی، گفت: دولت نهم از هرگونه بخشی‌نگری پرهیز می‌کند و این‌‏گونه که آمار و ارقام نشان می‌‏دهد همدلی و هماهنگی بین دولت بسیار زیاد است.

وی، ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گام‌های بلندی در جهت خصوصی‌سازی برداشته و اگر در این بخش حتی یک مورد تصدی‌گری دولت دیدید اعلام کنید، واگذار می‌‏کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: مطبوعات به گونه‌ای رفتار می‌‏کنند که گویا در زمینه خصوصی‌سازی دولت نهم کار خاصی انجام نداده است.

دکتر سلیمانی، با بیان این که نگاهی به گذشته نشان از آن دارد که بخش خصوصی پیش از این نسبت به بسیاری مسایل اظهار نارضایتی می‌کرد، افزود: این در حالی است که امروز قرارداد 168میلیارد تومانی برای تولید تجهیزات مخابرات منعقد می‌شود، این در حالی است که دولت نهم با انعقاد این قرارداد ریسک بزرگی کرد که در صورت عملیاتی شدن آن جزء پنج کشور اول در این زمینه می‌شویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، انحصار طلبی در هر بخشی را خطرناک دانست و تصریح کرد: در روند خصوصی‌سازی باید توجه کنیم که از انحصارطلبی پرهیز شده و حق و حقوق مردم به گونه‌ای عادلانه در بین تمام آحاد جامعه تقسیم شود.

وی، با بیان این که در بخش ارتباطات کشور انقلاب بزرگی رخ داده، اظهارداشت: دولت نهم دولت تصمیم‌گیرنده است. با هر زاویه‌ای به حجم کارهایی که در بخش‌‏های مختلف انجام شده نگاه کنید پی به این موضوع می‌برید؛ چرا که دولت نهم دولت چابک‌‏گر و تصمیم گیرنده‌‏ای است.

دکتر سلیمانی، همچنین درجمع مدیران و مسئولان استان فارس، اظهارداشت: تاکنون حدود 74 هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور ایجاد شده که به دنبال این حرکت برقراری ارتباط موفق برای کاربران در سراسر کشور فراهم شده است.

وی، درخصوص فعالیت‌‏های صورت گرفته دربخش تلفن ثابت، افزود: در سال گذشته 18 میلیون خط درسراسر کشور وجود داشت و در حال حاضر 22 میلیون خط در سراسر کشور دایر شده است.

به گفته سلیمانی، تا چندی پیش در ایران امکان دسترسی به اینترنت موجود نبود؛ ولی امسال بیش از 11 میلیون کاربر اینترنتی در سطح کشور وجود دارد که این آمار نشان دهنده رشد 60 درصدی کشور در این زمینه است.

  • ۸۵/۱۱/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">