ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شبکه شاد به آموزش و پرورش هدیه شد

| يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر آموزش و پرورش گفت: صدور احکام فرهنگیان نیازمند مصوبه دولت است و به محض دریافت مصوبه این کار انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در اولین نشست خبری خود بعد از شیوع کرونا با خبرنگاران، گفت: شرایط کرونا مجموعه بخش‌های اقتصادی فرهنگی آموزشی را متأثر کرد و با تعطیلی طولانی واحدهای آموزشی رو به رو بودیم و تلاش‌های متنوعی را به کار گرفتیم و مجموعه تدابیری که امکان پذیر بود به کار گرفته شد تا آموزش تعطیل نشود و تا پایان اردیبهشت مجموعه محتوای درسی ما از تلویزیون پخش می‌شود و بیش از ۲۷ میلیون بار محتوای دروس دانلود شده است. اما تلویزیون تعامل یکسویه است و برای انجام تکالیف و کنترل تکالیف ما سامانه شاد را راه اندازی کردیم و ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز به آن پیوستند.

وزیر آموزش و پرورش درباره زیرساخت‌های آموزش مجازی در کشور و هشدار پلیس فتا درباره حضور دانش آموزان در فضای مجازی توضیح داد: ما با بحرانی مواجه شدیم که مأموریت آموزش و پرورش در معرض خطر قرار گرفت. روش‌های بدون مناقشه نداریم. ما باید تلاش می‌کردیم برای مخاطرات این مساله. خانواده‌ها باید کمک کنند. شبکه شاد انحصاری برای آموزش و پرورش است.

حاجی میرزایی گفت: روش‌هایی که استفاده کردیم در کشورهای دیگر بهره برده می‌شود. ما این مأموریت را داشتیم به سمت آموزش‌های الکترونیکی برویم. طبیعی است جایگزین آموزش‌های حضوری نمی‌شود. پس از بازگشایی مدارس این ظرفیت‌های مکمل استفاده می‌شود. شبکه شاد گسترده‌تر از شبکه تعاملی سیناست و امکانات بیشتری دارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره مشکلات شبکه شاد و بازگشایی اختیاری مدارس گفت: هرتصمیمی در ستاد کرونا اتخاذ می‌شود، متناسب با وضعیتی است که وزارت بهداشت اعلام می کند. جریان آموزش باید استمرار یابد. هیچ کدام از روش‌ها نمی تواند اطمینان کامل بدهد که پوشش آموزشی ۱۰۰ درصدی محقق شده است. شواهد نشان می‌دهد که استراتژی آموزش تلویزیونی، درست بوده است. منکر اشکالات شبکه شاد هم نیستیم و رفع اشکالات در حال انجام است، روزانه دو مرتبه جلسه در ستاد این باره تشکیل می شود.. بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون پیام در این شبکه مبادله شده است.

وی افزود: ظرفیت شبکه شاد برای معلمان و دانش آموزان بالاست و شبکه شاد به شبکه موثری تبدیل شده است. باید ضرورت پیوستن به این زیست بوم جدید را در این شرایط بپذیریم. ما هیچ روش دیگری در هیچ کشور دنیا جز همین روش الکترونیکی سراغ نداریم و بسیاری کشورهای دنیا همینگونه خدمات آموزشی ارائه دادند. تفاوت بارز ما این است که از شبکه بومی استفاده کردیم.

وی درباره بهای خریداری اپلیکیشن شاد گفت: ما قرارداد پولی منعقد نکردیم و پولی تبادل نشده است. قرارداد صلح نوشتیم و اپلیکیشن شاد، هبه بوده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه چرا از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موجود برای آموزش استفاده نشد؟ پاسخ داد: آموزش امری حاکمیتی است و باید در بستر بومی محقق شود. هزینه اینترنت شبکه شاد هم رایگان شده است. ارزیابی ما این است که دستاوردهای شبکه شاد قابل ارائه است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">