ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شبکه های اجتماعی، بستر انتشار ویروس

| يكشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۸۷، ۰۵:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

اسماعیل ذبیحی - شبکه های اجتماعی، محل گردهمایی صدها میلیون کاربر اینترنت است که بدون توجه به مرز،‌ زبان،‌ جنس و فرهنگ، به تعامل و تبادل اطلاعات می پردازند.

جدیدترین بررسی ها نشان می دهد که شبکه های اجتماعی به مهمترین و بزرگترین فضای انتشار کدهای مخرب تبدیل شده ند.

شرکت امنیتی Panda Security طی گزارشی از وضعیت جهانی امنیت اطلاعات اعلام کرد که شبکه های اجتماعی به مهمترین عامل پراکندگی ویروس های رایانه ای در اینترنت تبدیل شده اند. در این گزارش آمده است که این شبکه ها با دارا بودن صدها میلیون عضو از کاربران اینترنت، عظیم ترین منبع اطلاعاتی و در عین حال بزرگترین منبع صدور ویروس محسوب می شوند و قادرند سایر فضاهای اینترنتی را نیز مورد تهدید جدی قرار دهند.

بنا بر اعلام پاندا، مهمترین روش آغاز پراکندگی نرم افزارهای مخرب در شبکه های اجتماعی، پنهان شدن این نرم افزارها در صفحات وب، فایل های اشتراکی و لینک های مخرب و سپس فعال شدن آن ها توسط عملکردهای ناآگاهانه کاربران در این شبکه هاست.

نکته نگران کننده تر، گسترش تصاعدی تعداد و تنوع بدافزارها یا به عبارتی دست به دست شدن آن ها توسط اکثر اعضای شبکه های اجتماعی به علت رابطه تنگاتنگ و لحظه به لحظه آن ها با یکدیگر است.

اخبار روز، تصاویر و فیلم های جذاب یا مستهجن، ارائه نرم افزارهای کاربردی آلوده، پیغام های محبت آمیز و دوستانه از طرف سایر اعضا و ... مواردی هستند که خرابکاران اینترنتی اغلب در پوشش آن ها، ‌کاربران شبکه های اجتماعی را هدف قرار می دهند.

یوتیوب، مای اسپیس، Yahoo 360، اورکات، فلیکر و Twitter از مهمترین شبکه های اجتماعی محسوب می شوند که تقریباً کلیه آن ها در کشور با محدودیت دسترسی مواجه هستند.

کاربران خانگی و مدیران شبکه می توانند برای اطمینان از وضعیت امنیتی سیستم های خود به پایگاه اینترنتی www.infectedornot.com مراجعه فرمایند.
منبع خبر: Panda Security Press Room

  • ۸۷/۰۶/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">