ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت صنایع مخابرات راه دور ایران طرح دولت الکترونیک را در کشور سوریه اجرا می‌کند.

به گزارش ایرنا، مهندس" مسیح قائمیان" مدیرعامل شرکت صنایع مخابراتی راه‌دور ایران روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران بااشاره‌به اینکه مذاکره با مسئولان سوریه درخصوص اجرای طرح دولت الکترونیک از یک سال گذشته آغاز شده است، گفت: تفاهمنامه با طرف سوری در خصوص اجرای این طرح تا یک ماه آینده امضا و فعالیت برای اجرای طرح حدود ‪ ۲‬ماه بعد آغاز خواهد شد.

شرکت صنایع مخابرات راه دورایران پیمانکارعمومی اجرای طرح کارت هوشمند سوخت در ایران است.

وی با اشاره به اینکه طرح دولت الکترونیک با استفاده از کارت هوشمند در سوریه عملیاتی خواهد شد، افزود: از جمله بخش‌هایی که در سوریه تحت پوشش کارت هوشمند قرار خواهد گرفت، توزیع بنزین و گازوئیل است.

این مقام مسئول در ادامه‌افزود: در بازدید هفته گذشته "سفیان علاء "وزیر نفت سوریه از تاسیسات شرکت صنایع مخابرات راه دور ایران در شهر شیراز، وی به شدت نسبت به عملیاتی شدن طرح استفاده از کارت هوشمند درسوریه ابراز تمایل کرد.

قائمیان بااشاره به‌اینکه خروج غیرقانونی کالاهایی مانندبنزین و گازوئیل و حتی ارزاق عمومی از سوریه از مشکلات مهم این کشور است، گفت: سوریه در بخش جلوگیری از قاچاق گازوئیل به شدت با مشکل مواجه است . به طوری که این کشور برای تامین گازوئیل مورد نیاز خود سالانه با حدود پنج میلیارد دلار کسری مالی مواجه است.

این مقام مسئول افزود: اجرای طرح دولت الکترونیک در سوریه باصدور کارت هوشمند گازوئیل آغاز می‌شود و از ماه آینده گروه‌های عملیاتی شرکت صنایع مخابرات راه دور ایران وارد این کشور می‌شوند. تعداد جایگاه‌های عرضه بنزین و گازوئیل در سوریه ‪ ۱۴۰۰‬جایگاه است و با اجرای این طرح حتی می‌توان حمل و نقل گازوئیل بین مخازن را کنترل کرد.

مدیر عامل شرکت صنایع مخابرات راه دور ایران بااشاره به اینکه اجرای طرح دولت الکترونیک درسوریه در مدت یک سال عملیاتی خواهد شد،برآورد اولیه هزینه اجرای این طرح در بخش توزیع گازوئیل و بنزین را ‪ ۲۰۰‬تا ‪ ۲۵۰‬میلیون یورو ، اعلام کرد.

قائمیان تصریح کرد، تولید کارت‌های مورد نیاز این طرح در شهر شیراز، صورت خواهد گرفت.

به گفته وی ، سوریه برای اجرای طرح دولت الکترونیک به خدمات مخابراتی گسترده‌ای نیاز دارد و شرکت صنایع مخابرات راه دور ایران ، کمبود تجهیزات در این بخش را برای آنها تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از تجربه اجرای طرح کارت هوشمند سوخت در ایران در اجرای طرح در سوریه بهره خواهیم گرفت، از انجام مذاکره با دو کشور مصر و عراق برای اجرای طرح مشابه ، خبر داد.

در این خصوص باید گفت، " سفیان علاء" وزیر نفت سوریه یازدهم مهر ماه امسال از شرکت صنایع مخابراتی راه دور ایران در شیراز دیدن کرد و از عقد قرارداد با این شرکت برای اجرای طرح کارت هوشمند در سوریه ، خبر داد.

وی در جریان این بازدید تصریح کرد، سوریه هم اکنون مقادیر زیادی بنزین وگازوئیل مصرفی خود را از خارج تامین می‌کند و به همین دلیل نیازمند اجرای این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

وزیر نفت سوریه با اشاره به قیمت پایین بنزین و گازوئیل در سوریه تاکید کرد، کشورهای همسایه سوریه فراورده‌های نفتی خود را طبق قیمت‌های بین‌المللی توزیع می‌کنند و همین امر موجب قاچاق مقادیر زیادی از این فراورده‌ها از سوریه به این کشورها می‌شود.بنابراین با اجرای طرح یادشده و کنترل مصرف ، جلوگیری از قاچاق سوخت و همچنین بهینه‌سازی مصرف سوخت در سوریه ، تا حد زیادی از میزان مصرف گازوئیل و بنزین کاسته خواهد شد.

  • ۸۶/۰۷/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">