ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر بازرگانی شرکت ‪ ،MTN‬یکی از سه اپراتور بزرگ خطوط تلفن همراه‌آفریقای جنوبی گفت، این شرکت در تصمیم خود برای مشارکت در پروژه اپراتوردوم تلفن همراه ایران مصمم است.

خانم آیرین چارنلی ‪ Irene Charnley‬روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پرتوریا افزود: ایران و آفریقای جنوبی از مناسبات خوب سیاسی و اقتصادی سود می‌برند و ‪ MTN‬امیدوار است سهم قابل توجهی در پیشبرد این مناسبات داشته باشد.

خانم چارنلی با اشاره به حذف شرکت "ترک سل" از پروژه اپراتور دوم تلفن همراه ایران گفت، باتوجه به اینکه ‪ MTN‬در مناقصه این پروژه در رتبه بعد از ترک سل قرار داشت، این شرکت اکنون مصمم است پیشنهادات ایران را در این رابطه با رویکرد مثبت بررسی کند.

به گفته وی، ‪ MTN‬هنوز هیچ یادداشت رسمی از وزارت مخابرات ایران برای شرکت در کنسرسیوم ایران سل دریافت نکرده است.

مدیربازرگانی ‪ MTN‬همچنین گفت، این شرکت برای نقطه‌نظرات طرف ایرانی در خصوص شرایط مشارکت شرکتهای خارجی در پروژه اپراتور دوم تلفن همراه ایران احترام قایل است.

خانم چارنلی افزود : این شرایط بر اساس ملاحظات امنیتی و اقتصادی ایران و در چارچوب قوانین این کشور تنظیم گردیده است و ‪ MTN‬نیز به آن پایبند خواهد بود.

وی شایعات منتشره در خصوص ماهیت انگلیسی شرکت ‪ MTN‬را بشدت تکذیب کرد و گفت، این گونه شایعات احتمالا توسط عناصر ناآگاه انتشار می‌یابد.

شرکت ‪ MTN‬یکی از سه اپراتور بزرگ آفریقای جنوبی است که در زمینه ارایه خدمات تلفن همراه در این کشور و هفت کشور آفریقایی دیگر فعالیت دارد.

درآمدهای ‪ MTN‬براساس آخرین اعلام این شرکت در ماه مارس گذشته، بیش از ‪۲۹‬ میلیارد رند ( در حدود ‪ ۵‬میلیارد دلار) بوده است که در مقایسه با یک سال قبل آن ‪ ۲۱‬درصد افزایش نشان می‌دهد.

تعداد مشترکان خطوط تلفن همراه این شرکت در ماه جون گذشته بیش از ‪۱۷‬ میلیون اعلام گردید که بیش از ‪ ۸‬میلیون نفر آن را مشترکان آفریقای جنوبی تشکیل می‌دهند.

‪ MTN‬نخستین بار در سال ‪ ۱۹۹۴‬میلادی در آفریقای‌جنوبی به ثبت رسید و در حال حاضر بزرگترین شبکه ‪ GSM‬ملی را در جهان اداره می‌کند.

این شبکه شامل چهار هزار و ‪ ۵۳۹‬ایستگاه سایت اصلی می‌شود که قادر است ‪۹۶‬ درصد از جمعیت آفریقای جنوبی را پوشش دهد.

‪ MTN‬در سال ‪ ۲۰۰۱‬میلادی بزرگترین شبکه اپراتوری تلفن همراه را در کشور آفریقایی "نیجریه" راه‌اندازی کرد.

این شبکه در حال حاضر شش میلیون و ‪ ۳۰۰‬هزار مشترک تلفن همراه دارد وقادر است ‪ ۵۸‬درصد از جمعیت نیجریه را تحت پوشش خود قرار دهد.

‪ MTN‬همچنین خدمات خود را به چهار کشور آفریقایی دیگرشامل کامرون،اوگاندا رواندا و سوازیلند توسعه داده و دو میلیون و ‪ ۳۰۰‬هزار مشترک جدید را در این کشورها به جمعیت مشترکان خود افزوده است.

‪ MTN‬علاوه برآن موفق شد ‪ ۵۱‬درصد از سهم پروژه اپراتوری تلفن همراه درکشور "ساحل‌عاج" را در ماه جولای گذشته به خود اختصاص دهد.

این پروژه در مجموع ‪ ۹۰۰‬هزار مشترک دارد.

جدیدترین قرارداد این شرکت با شرکت مخابرات "زامبیا" برای کنترل صددرصد سیستم اپراتوری تلفن همراه این کشور همچنان در انتشار تصویب نهایی توسط دولت زامبیا بسر می‌برد.

قسمت عمده سهام ‪ MTN‬در بورس آفریقای جنوبی عرضه می‌شود. ‪ ۱۸‬درصد سهام آن متعلق به کارکنان این شرکت و ‪ ۵‬درصد نیز متعلق به "ترانس نت" است که یک شرکت دولتی است.

سهم سهام عمومی این شرکت ‪ ۸۵‬درصد از کل سهام آن را تشکیل می‌دهد.

خانم آیرین چارنلی مدیر بازرگانی و از مدیران بسیار موفق اجرایی ‪ MTN‬است که مسوولیت سرمایه‌گذاریهای راهبردی این شرکت را بعهده دارد.

  • ۸۴/۰۶/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">