ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شش هزار ‬سیم کارت مشکوک به‌کپی‌ هستند

| چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۸۵، ۰۵:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، گفت: از میان تمامی سیم کارت‌های شرکت ارتباطات سیار (اپراتور اول تلفن همراه) ، حدود شش هزار و ‪ ) ۶۰۰‬یک در هزار) مشکوک به کپی بودن هستند.

"وفا غفاریان" روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه ارتباطات ایرنا با تاکید به اینکه این تعداد سیم کارت مشکوک ونه الزاما کپی هستند،افزود:

این خطوط تحت مراقبت گرفته‌اندو بر مبنای عملکردشان مورد به مورد رسیدگی می‌شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: پس از بررسی، اگر سیم کارتی کپی نباشد، از فایل مربوط به مشکوک بودن خارج می‌شود، اما اگر کپی بودن آن اثبات شود، پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار می‌گیرد.

چند ماهی است یک دستگاه چینی با توان کپی گرفتن سیم‌کارتهای قدیمی موجود در ایران به بازار آمده است که می‌توان به وسیله آنها از یک خط تلفن همراه دو یا چند سیم‌کارت ایجاد کرد.

حدود سه درصد از سیم‌کارت‌ها قابل کپی گرفتن هستند ................................................
غفاریان در پاسخ به این سوال که چه سیم‌کارت‌هایی و چند درصد سیم کارت‌ها قابلیت کپی شدن را دارند، گفت: در ایران سه‌سطح سیم کارت وجود دارد . سطح یک که ضعیف‌ترین سیم کارت‌ها و بسیار قدیمی است ، قابل کپی شدن است و هم اکنون حدود سه درصد سیم کارت‌های شبکه را تشکیل می‌دهد .

وی گفت این سطح از سیم‌کارت سیستم امنیتی ندارد و به همین دلیل به‌آسانی کپی می‌شود.

عالی‌ترین مقام شرکت مخابرات ایران، با بیان اینکه سطوح دو و سه سیم- کارت‌های شرکت ارتباطات سیار از نظر امنیتی قوی‌تر هستند ، گفت: سطح دو شمارنده‌ای (کانتر) دارد که وقتی پر شود، مالکش مجبور است برای تعویض آن اقدام کند و این نوع سیم کارت‌ها نیز مشکل کپی شدن ندارد.

به گفته غفاریان، سطح سه سیم‌کارت‌های ارتباطات سیار دارای یک‌دنباله رمز است که قابل شکستن نیست ، بنابر این کاملا امن است.

وی همچنین گفت: سیم‌کارت‌های تالیا و ایرانسل نیز از سطح سه هستند، بنابر این جای نگرانی از کپی شدن آنها وجود ندارد.

  • ۸۵/۰۹/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">