ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس دبیرخانه مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی از آغاز به کار سامانه «ارمغان» از دو ماه آینده برای ساماندهی جذب کمک‌های مردمی از سوی موسسات خیریه وابسته به بهزیستی خبر داد.

به گزارش فارس،فرهاد اقطار با بیان اینکه سازمان بهزیستی برای ارائه کمک به کودکان محروم در همه استان‌ها هیچ محدودیتی ندارد گفت: تا این لحظه ۳۴۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۴۰ میلیون تومان کمک از سوی اصناف برای تهیه لوازم تحریر کودکان محروم جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه در سراسر استان ها به جز کمک‌های متمرکز ستادی، یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان کمک نقدی جمع آوری شده است، اظهار کرد: ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این کمک ها نیز غیر نقدی بوده و استان مازندران و البرز بیشترین کمک ها را جمع آوری کردند. همچنین استا‌ن‌های خوزستان، اصفهان، هرمزگان، و خراسان رضوی در رتبه بعدی کمک‌ها قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه این کمک‌ها با اولویت استان خراسان رضوی خراسان شمالی، ایلام،کرمانشاه، کردستان، لرستان و حاشیه تهران ارسال شده است تصریح کرد: با این وجود به هر استانی که سازمان آموزش و پرورش اعلام کند این کمک‌ها ارسال خواهد شد.
وی افزود: هزینه ای بابت حمل و نقل از سوی سازمان بهزیستی پرداخت نشده و به هزینه حمل و نقل از سوی شرکت اسپانسر به شکل رایگان پرداخت شده است. همچنین این لوازم التحریر در دو بخش دبستان و دبیرستان به شکل دختران و پسران تهیه شده است.

وی با انتقاد از بدقولی بنیاد برکت در مورد توزیع و تهیه لوازم التحریر نیز گفت: بنیاد برکت قول داده بود تا ۵۰ هزار بسته لوازم التحریر را با کمک سازمان بهزیستی توزیع کند، اما سپس اعلام کرد سازمان بهزیستی ١٠ هزار بسته را از آنها خریداری کند، اما در نهایت تصمیم گرفتند که این تعداد به ۲هزار بسته برسد .درحالیکه تا کنون حتی به این قول نیز عمل نشده است.

اقطار در ادامه افزود: همانطور که درباره کمک و حمایت از کودکان مناطق محروم به جز تهیه لوازم التحریر قول داده بودیم،خیران را به خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان و ایلام بردیم تا آنها هزینه درمانی و حمایتی کودکان محروم را پرداخت کنند که در خراسان جنوبی ٣٧٠ میلیون در این زمینه تخصیص داده شده است. در استان سیستان و بلوچستان نیز خیران خارج از کشور یک میلیارد تومان برای هزینه مراکز شبه خانواده، مسکن، درمان و ادامه تحصیل دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار پرداخت کردند و این برنامه سپس در خوزستان ایلام چهارمحال بختیاری لرستان خراسان جنوبی اجرا خواهد شد.

وی در ادامه از تهیه و تصویب دستورالعمل جذب مشارکت‌های مردمی با حضور وزیر رفاه، وزیر کشور، شهردار تهران نماینده سازمان اوقاف خبر داد و تصریح کرد: از این به بعد تمام موسسات و خیریه‌های بهزیستی برای افزایش شفافیت بایدمجوز دریافت کنند.

اقطار گفت: از دو ماه آینده مشارکت های مردمی در سامانه ارمغان ثبت می شود و ظرف ۲۴ ساعت پیامک آن به دست خیرین می‌رسد. به این ترتیب موسسات تا یک ماه فرصت دارند تا عملکرد خود را در سامانه ثبت کنند تا به خیرین ارسال شود.

  • ۹۷/۰۷/۳۰

سامانه ارمغان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">