ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شوراهای موازی IT نمی‌توانند موفق عمل کنند

| يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۸۵، ۰۱:۴۶ ب.ظ | ۰ نظر

یک کارشناس گفت: بحث فن‌آوری اطلاعات یک بحث فرابخشی است، بنابراین جایگاه آن نیز باید در یک سازمان فرابخشی باشد.

خسرو سلجوقی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی بحث ادغام سه شورای عالی اطلاع‌رسانی، افتا و انفورماتیک در شورای عالی فن‌آوری اطلاعات اظهار کرد: اگر شوراهای موازی در هر موضوعی و نه فقط مباحث مربوط به فن‌آوری اطلاعات، وجود داشته باشند، طبیعتا با ایجاد موازی کاری نمی‌توانند به صورت موفق عمل کنند و بهتر است یک سازمان یا مرکز خاصی متولی این موضوع در کشور باشد.

وی در ادامه با بیان این که در این رابطه مهم‌ترین موضوع جایگاه این سازمان یا مرکز مربوط است، گفت: به دلیل این که IT یک بحث فرابخشی است، جایگاهش در جایی مانند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یا ریاست جمهوری است و در جای دیگری ازجمله بخش خصوصی جوابگو نخواهد بود.

او معتقد است: ادغام این شوراها در جایی مانند وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نیز پاسخگو نخواهد بود و این وزارتخانه نمی‌تواند در این رابطه موفق عمل کند.

این کارشناس فن‌آوری اطلاعات در ادامه با تاکید بر ضرورت ادغام این شوراها گفت: از آن جا که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نقش بهتری در توزیع منابع می‌تواند داشته باشد، به نظر می‌رسید این موضوع به عنوان یک معاونت در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور جایگاه مناسب‌تری داشته باشد.

وی با بیان این که همه فعالان در حوزه‌ی IT با نبود متولی در این بخش مشکل دارند، تصریح کرد: باید این ادغام هرچه سریع‌تر انجام شود که این خود از موازی‌کاری و صرف هزینه‌های بیهوده جلوگیری خواهد کرد.

  • ۸۵/۰۸/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">