ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: در شرایط موجود با کمبود صندوق الکترونیکی اخذ رأی مواجه هستیم که البته شورای نگهبان ایرادات امنیتی را به آنها هم وارد می‌داند.

به گزارش دانشجو؛ جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور درباره برگزاری انتخابات الکترونیک اظهار داشت: برای برگزاری انتخابات باید ۲۰ الی ۳۰ هزار صندوق رأی الکترونیک تولید شود که در شرایط موجود با کمبود آن مواجه هستیم البته شورای نگهبان ایراداتی امنیتی را به هم آن وارد می‌داند.

وی ادامه داد: کارگروه فناوری وزارت کشور و شورای نگهبان باید طی دو ماه آینده به جمع‌بندی برسند و حتی به این شورای پیشنهاد دادیم که طرح صندوق مورد نظر خود را ارائه دهد تا در انتخابات آتی بکار بگیریم.

معاون سیاسی وزارت کشور افزود: بعد از سال ۹۵ که این سیاست ابلاغ شده، بالاخره این بند را باید اجرا کنیم. وزارت کشور آماده است که به صورت امتحانی، در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۱ استان از این صندوق‌های الکترونیکی بهره‌مند شود اما شورای نگهبان نگران مسئله امنیت آن است.

عرف با بیان اینکه ناظر انتخابات، مخالف برگزار انتخاب الکترونیک است و مجری نمی‌تواند از این شیوه برگزاری استفاده کند، بیان داشت: ابتکاری در وزارت کشور در حال انجام است و اگر به هر دلیلی استفاده از صندوق‌های رأی الکترونیکی محقق نشود در فرآیندی قرار است که حضور مردم را در شعبه‌های اخذ رأی به حداقل برسانیم البته تحقق این امر نیازمند تایید شورای نگهبان است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">