ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شکایت فرانسوی‌ها از هزینه‌های اپ استور اپل

| سه شنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰۳:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن فرانسوی در دادگاه فدرال آمریکا از اپل به اتهام ایجاد انحصار در توزیع برنامه‌های دستگاه‌های تلفن همراه مبتنی بر iOS و هزینه‌های آن شکایت کردند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، روز گذشته توسعه دهندگان برنامه های فرانسوی از اپل شکایت کردند. در این شکایت اپل به دلیل نقض قانون ضد انحصار ایالات متحده با دریافت هزینه بیش از حد برای استفاده از فروشگاه برنامه خود متهم است. این شکایت که در دادگاه فدرال در اوکلند، کالیفرنیا ثبت شده، به دنبال صدور حکم علیه اقدامات ضدرقابتی بیشتر و همچنین خسارت سه گانه به دلیل نقض قانون ضد تراست فدرال و قوانین ایالت کالیفرنیا است.

شاکیان در دعوای دسته جمعی پیشنهادی عبارتند از Société du Figaro، (توسعه دهنده برنامه خبری فیگارو)، L'Équipe 24/24 (توسعه دهنده برنامه اخبار ورزشی و پخش جریانی L'Équipe) و Le Geste، (انجمنی از ارائه دهندگان محتوای فرانسوی).  شاکیان فرانسوی توسط شرکت حقوقی ایالات متحده Hagens Berman Sobol Shapiro و شرکت پاریسی Fayrouze Masmi-Dazi نمایندگی می شوند.

طبق این شکایت، اپل از قدرت انحصاری خود در توزیع برنامه در دستگاه های تلفن همراه مبتنی بر iOS سواستفاده کرده و تنها استفاده از یک فروشگاه برنامه را برای این محصولات الزامی کرده است. شاکیان گفتند که این موضوع به اپل این امکان را داده تا به مدت 14 سال کمیسیون فوق رقابتی 30 درصدی و همچنین هزینه سالانه 99 دلاری را از توسعه دهندگان برنامه دریافت کند.

در این شکایت آمده که هیچ نیاز تجاری معتبر یا توجیه رقابتی برای این رفتار اپل وجود ندارد. در عوض، اقدامات این شرکت برای از بین بردن رقابت طراحی شده است. اپل هنوز به این موضوع واکنش نشان نداده است.

تاکنون قوانین اپ استور توسط رگولاتورهای مختلفی در سراسر جهان مورد انتقاد قرار گرفته است. هلند میلیون‌ها دلار جریمه‌ علیه این شرکت وضع کرده، زیرا این شرکت شرایط موجود در فروشگاهش را برای ارائه روش‌های پرداخت جایگزین تغییر نمی دهد.

  • ۰۱/۰۵/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">