ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت سوئدی پرایس رانر که خدمات مقایسه قیمت ارائه می‌دهد از تعقیب قضایی گوگل و درخواست غرامت 2.4 میلیارد دلاری به دلیل دستکاری نتایج جستجو در این سایت علیه خود خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، گوگل در نوامبر گذشته برای جلوگیری از طرح این شکایت تلاش کرده بود، اما به نتیجه نرسیده بود. گوگل متهم است که نتایج جستجوگر خود را به گونه ای دستکاری می کند که موجب می شود خدمات مقایسه قیمت مورد حمایت این شرکت در سطحی بالاتر در مقایسه با رقبای اروپایی ظاهر شوند.

میکائیل لیندال، مدیر اجرایی پرایس رانر در مصاحبه ای در این مورد گفت: گوگل هنوز هم به میزان بسیار زیادی از تسلط خود بر بازار دیجیتال سوء استفاده می کند و اساساً چیزی را تغییر نداده است.

پرایس رانر که به زودی توسط فین‌تک سوئدی Klarna خریداری می شود، شکایتی را در این مورد در سوئد تنظیم کرده و هدف آن دریافت غرامت بابت سودهایی است که از سال 2008 در بریتانیا و همچنین در سوئد و دانمارک از سال 2013 به علت انحصارطلبی گوگل از دست داده است. سخنگوی گوگل در واکنش گفت که این شرکت در دادگاه از خود در برابر این شکایت دفاع خواهد کرد.

  • ۰۰/۱۱/۱۹

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">