ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شگرد عجیب سارق در سایت دیوار

| شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

چندی پیش مرد جوانی به شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت رفت و از شگرد عجیب سارق برای دزدیدن گوشی تلفن همراهش خبر داد.

 روزنامه ایران در ادامه نوشت: او گفت: گوشی آیفونم را برای فروش در سایت دیوار گذاشته بودم و فردای آن روز مرد جوانی با من تماس گرفت و گفت خریدار گوشی‌ام است. با من قرار گذاشت و زمانی که به سر قرار رفتم گوشی آیفونم را برای چند لحظه از من گرفت و دوباره برگرداند. ما بر سر قیمت به توافق نرسیدیم و او هم رفت. بعد از رفتن مرد جوان خواستم به همسرم زنگ بزنم که متوجه شدم گوشی‌ام عوض شده و یک ماکت تلفن به جای گوشی تلفن همراه در دستم است. سارق در یک لحظه گوشی‌ها را باهم عوض کرده بود.با شکایت مرد جوان تحقیقات آغاز شد، در حالی که بررسی‌ها برای شناسایی سارق گوشی آیفون ادامه داشت، ماموران پلیس با شکایت‌های دیگری مواجه شدند.

یکی از مالباختگان که پیرمردی راننده بود گفت: هوا تاریک بود که مرد جوان شیک پوشی سوار خودروی من شد و با پرداخت مبلغی بالاتر از کرایه معمول خودروام را دربست گرفت. من هم قبول کردم و به آدرسی که او داده بود رفتیم. ناگهان مرد جوان شروع به داد و فریاد کرد که چرا حواست نیست و من چند کوچه پایین‌تر پیاده می‌شوم. من هم به او گفتم چرا عصبانی می‌شوی، پول داده‌ای و من هم باید تو را به جایی که خواسته‌ای برسانم. این موضوع که داد و بیداد ندارد، الان دنده عقب می‌گیرم.پیرمرد ادامه داد: دنده عقب گرفتم تا به محلی که مسافرم می‌خواست بازگردم. بعد هم او با پرداخت کرایه از خودروام پیاده شد. چند لحظه‌ای از رفتن او گذشته بود که ناگهان متوجه شدم گوشی تلفن همراهم به سرقت رفته است. اما پیرمرد راننده تنها قربانی این سرقت نبود بلکه راننده‌های زیادی به همین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته بودند.

بدین ترتیب ماموران به چهره نگاری از متهم پرداخته و در بررسی‌ها مشخص شد که سارق گوشی‌های تلفن همراه راننده‌های پیر همان مردی است که چندی پیش گوشی تلفن آیفون را با شگردی خاص به سرقت برده بود.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان موفق به شناسایی مرد جوان شده و در قرار صوری با مرد جوان، او را دستگیر کردند. متهم 30 ساله که در کارخانه شیشه بری کارگری می‌کند، منکر سرقت‌ها شد این درحالی است که از سوی 13 شاکی این پرونده شناسایی شده است.به دستور بازپرس بهشتی، متهم تحویل کارآگاهان اداره پنجم شد و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

  • ۹۷/۰۲/۰۸

سایت دیوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">