ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شیوه جدید خرابکاری و کلاهبرداری در اینترنت

| شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۱۲:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

اجرای حملات Phishing در سال گذشته میلادی موجب ایجاد میلیاردها دلار خسارت گردیده است و بیم آن می رود که بهره گیری از شیوه های جدید خرابکاری، شرایط بسیار خطرناکتری را برای ارائه و دریافت خدمات آنلاین ایجاد کند.

PandaLabs، لابراتوارهای بررسی و تحلیل امنیت اطلاعات، در خصوص روش جدید مجرمان اینترنتی در وسعت بخشیدن به خرابکاری و کلاهبرداری هشدار داد.

بنا بر اعلام این سازمان امنیتی،‌ ارائه و انتشار رایگان ابزار ویژه ای برای طرح ریزی حملات مخرب علیه کاربران و سازمان های متصل به اینترنت، روش تخریبی جدیدی ست که نگرانی جدی کارشناسان امنیتی را به دنبال داشته است.

این ابزار به کاربران بدخواه و حتی کاربران عادی اینترنت امکان می دهد تا حملاتی موسوم به حملات Phishing را به طور رایگان طراحی و علیه اهداف مورد نظر خود اجرا کنند.

در این گونه حملات اینترنتی، قالب صفحات،‌ نامه های الکترونیک و حتی اطلاعیه های مربوط به سازمان های معتبر شببیه سازی شده و به جای صفحات اصلی و امن، برای کاربران نمایش داده می شوند. عملکرد این صفحات غیرواقعی، آسیب پذیر کردن رایانه ها، نفوذهای غیرمجاز و در نهایت سرقت اطلاعات حساس، محرمانه و ارزشمند است.

طبق بررسی های پاندا، شیوه جدید خرابکاران، ‌شبیه سازی بسیاری از پایگاه های مربوط به مؤسسات مالی اعتباری، بانک ها،سیستم های پرداخت آنلاین،‌حساب های پستی در Gmail و Yahoo!Mail، بازی های آنلاین و وبلاگ های مشهور را حتی برای کاربران عادی اینترنت نیز امکان پذیر کرده است.

بر اساس اظهارات لوییس کرونز،‌ مدیر فنی PandaLabs، به علت سادگی بیش از حد استفاده از بسته های ابزاری جدید،‌ حملات Phishing رشد بی سابقه های یافته و در صورت عدم توجه کاربران و نیز سازمان های متصل به اینترنت، زیانهای مالی و تجهیزاتی هنگفتی را به بار خواهد آورد.

چندی پیش مؤسسه معتبر Gartner طی گزارشی از سال 2007 میلادی، میزان خسارت های ناشی از حملات Phishing، تنها در ایالات متحده را 3.2 میلیارد دلار اعلام کرد.

برای اطلاعات بیشتر: www.PandaLabs.com

منبع خبر: Panda Security Press Room

ترجمه: اسماعیل ذبیحی

  • ۸۷/۰۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">