ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شیوه جدید کلاهبرداری از طریق ایمیل

| چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۸۶، ۰۷:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

ترحم اسدیان" سرپرست دادسرای ناحیه ‪ ۲۴‬قاچاق کالا و ارز از شیوه جدید کلاهبرداری با استفاده از پست الکترونیکی خبرداد و از شهروندان خواست فریب این نوع کلاهبرداری را نخورند.

وی گفت: در این شیوه جدید ، افراد ناشناسی از مبدا خارج از ایران به وسیله پست الکترونیکی برای شهروندان ایرانی پیامی با مضمون " در یک قرعه- کشی مبلغ قابل توجهی برنده شده‌اید"، ارسال می‌شود.

سرپرست دادسرای ناحیه ‪ ۲۴‬قاچاق کالا و ارز توضیح داد "در این شیوه، از شهروندان درخواست می‌شود برای دریافت مبلغ برنده‌شده، مدارک لازم شامل مدارک شناسایی هویت و شماره حساب بانکی به‌نشانی پست الکترونیکی ارسال شده، اعلام شود".

اسدیان گفت: در این شیوه ، پس از چند روز مجدد پست الکترونیکی جدیدی برای شهروند ارسال می‌شود و در آن تقاضای مبلغی به عنوان هزینه انتقال وجه به حساب شخصی برنده را می‌کند.

وی افزود: دربرخی موارد شخص به ظاهر خوشبخت ، برای دریافت وجه جایزه، مبلغ‌درخواست شده و وجوه دیگر تحت عنوان بیمه‌ومشاوره را دروجه‌فرد کلاهبردار می‌پردازد، اما خبری از ارسال جایزه نیست.

سرپرست دادسرای ناحیه ‪ ، ۲۴‬با هشدار به شهروندان گفت: با توجه به این که افراد کلاهبردار در خارج از کشور فاقد آدرس و نشانی دقیقی هستند ، لذا امکان وصول وجوه پرداخت شده دشوار است.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا به نقل ازروابط عمومی مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی ، "اسدیان" گفت: لازم است شهروندان دراین‌گونه موارد دقت کافی داشته و فریب وعده‌های بی‌اساس این شیوه کلاهبرداری را نخورند.

  • ۸۶/۰۵/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">