ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری میزان صادرات نرم‌افزار از مرز ‪ ۱۵‬میلیون دلار فراتر رود.

"محمد رضا طلایی " روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه صادرات نرم‌افزار کشور روند رو به رشدی را پیش گرفته است، افزود: اما امار غیررسمی صادرات نرم افزار بیشتر از این میزان است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی دولت خاتمی، شورای عالی صادرات برای رفع موانع مالیاتی صادرکنندگان نرم افزار مصوبه‌ای را صادر کرد ، از صادرکنندگان خواست تا درخصوص اعلام آمار میزان صادرات خود بااتحادیه صادر -کنندگان نرم افزار ، همکاری کنند.

طلایی سپس ارزش افزوده نرم افزار را بالا دانست وگفت: نگرانی صادرکنندگان از مسایل فراروی مالیاتی موجب شده است تا آمار واقعی صادرات این بخش را اعلام نکنند.

وی تصریح کرد ، با اعلام میزان صادرات واقعی، اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار در جهت قانونمند کردن صادرات، دریافت ردیف و تعیین صادرکننده نمونه موفق‌تر عمل خواهد کرد.

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار ابراز امیدواری کرد تا با همکاری سازمان توسعه تجارت و اتاق بازرگانی آمارهای واقعی صادراتی اعلام شود.

طلایی در ادامه ارایه وثایق ملکی یا ضمانت بانکی را مسایل فراروی صادر کنندگان برای دریافت تسهیلات بانکی دانست و گفت : بخش عمده صادرکنندگان فاقد این وثیقه‌ها هستند.

وی اعلام آمار رسمی صادرات نرم‌افزار را موجب فراهم شدن زمینه بررسی تعداد بیشتر پرونده صادرکنندگان برای ورود به عرصه رقابت انتخاب صادر - کننده نمونه دانست.

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار در ادامه گفت:از مجموع صادر کنندگان نرم افزار دو شرکت واجد شرایط برای حضور در انتخاب صادرکننده نمونه سال جاری معرفی شده بودند.

به گزارش ایرنا، ‪ ۳۱‬صادرکنندگان نمونه کشور ، ‪ ۲۸‬مهر ماه ‪ ۸۴‬جوایز خود را در مراسمی از دست رییس جمهوری، دریافت کردند.

طلایی افزود:دو شرکت نرم‌افزاری "آرشام کوشا" و"داده‌های رسا" برای صادر کننده نمونه معرفی شدند که از این دو شرکت " داده‌های رسا " برگزیده شد.

وی ادامه داد: شرکت داده‌های رسا که از مجموع امتیازات صادرکننده نمونه ‪ ۸۱‬امتیاز را دریافت کرد، درسال گذشته افزون بر هفت میلیون و ‪ ۳۰۰‬هزار دلار صادرات نرم افزار صادر کرد.

به گفته طلایی، شرکت آرشام کوشا به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه به دلیل افزایش میزان صادرات نرم‌افزار از ‪ ۴۰۰‬هزار دلار به یک میلیون و ‪ ۲۵۰‬هزار دلار ، مورد تقدیر وزارت بازرگانی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه براساس آیین نامه جدید،اتحادیه نرم‌افزار استقلال یافته و به طور مستقیم پرونده‌های انتخاب صادرکننده نمونه درسال ‪ ۸۴‬را بررسی می - کند، گفت :پرونده‌های مورد بررسی از این پس توسط اتحادیه و به سازمان تجارت محول می‌شود.

به گفته وی جوایز صادراتی در سال گذشته هشت درصد تعیین شده بود ، اما هم‌اکنون این میزان به سه درصد تقلیل یافته است، وی ابراز امیدواری کرد تا در نشستی با رییس سازمان توسعه تجارت این میزان مشخص شود .

طلایی در خصوص حضور صادرکنندگان نرم افزار در نمایشگاه تاجیکستان گفت :

به دلیل حمایت نشدن از سوی بخش دولتی ، این اتحادیه موفق به حضور در این نمایشگاه نشد.

این نمایشگاه قرار بود دهم تا چهاردهم مهرماه در تاجیکستان برگزار شود که به تاخیر افتاده است.

وی در ادامه افزود: به تازگی سازمان توسعه تجارت قول پرداخت ‪ ۳۰‬درصد یارانه هزینه‌های نمایشگاه را به اتحادیه داده است که‌به دلیل حضور اتحادیه در نمایشگاه افغانستان هنوز تاریخ برگزاری نمایشگاه تاجیکستان مشخص نیست.

طلایی افزود:اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار اواخر آذرماه ‪ ۸۴‬در نمایشگاهی در افغانستان محصولات خود را ارایه می‌کند.

در این نشست "محمدرضا روحی" صادرکننده نرم‌افزار نیز گفت:شرکت "داده‌های رسا " شرکت خدمات فنی و مهندسی است در زمینه‌های تخصصی "آی سی تی " فعالیت می‌کند.

وی گفت : این شرکت که بازاریابی تولیدات خود را در خارج کشور از سال ‪ ۸۰‬آغاز کرده است ، بخش عمده صادراتش را با کشورهای آفریقایی و آسیای میانه انجام می‌دهد.

روحی سپس افزود:شرکت " داده‌های رسا" آماده تبادل تجارب با دیگر شرکتها برای حضور فعالتر شرکتهای ایرانی در خارج از کشور است.

صادرکننده نمونه نرم‌افزار با تاکید بر اینکه بازارهای خارجی وسیع است ، گفت: هر چه تعداد شرکتهای ایرانی در خارج از مرزها افزایش یابد ، تجارت بیشتری به ایرانیان اختصاص می‌یابد.

  • ۸۴/۰۸/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">