ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صدای خارجی‌ها هم درآمد

| يكشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

تاریخ ارتباطات ایران از زمان راه‌اندازی تلگراف در کشور گرفته تاکنون، به اندازه 4 سال گذشته شاهد امضای تفاهم و توافق با طرف‌های خارجی نبوده! حتی سفرهای خارجی تمام وزرای ارتباطات گذشته را روی هم بگذاریم، شاید به اندازه سفرهای 4 سال قبل وزیر ارتباطات فعلی نشه.

چند وقت پیش من تو همین هفته‌نامه یه گزارش خوندم در مورد یه عالمه تفاهم‌نامه بین وزارت ارتباطات ایران و تقریبا نصف بیشتر دنیا امضا شده که همچنان هم البته ادامه داره. نکته جالب‌تر این که بعد یه عمر تازه داره دوزاریمون می‌فته که تفاهم‌نامه لزوما چیز خاصی نیست. یه جلسه دورهمی هست، اون طرف میگه چه خبرا، این طرف میگه قربانت، شما چه خبرا و آخرش می‌گن خب این حرفایی که زدیم رو بی‌زحمت یه کاغذ وردار خلاصشو بنویس که امضا کنیم که یه کاری کرده باشیم. اصلا شگون نداره همینطوری بیایم خودتونو ببینیم برگردیم. مردم حرف در میارن برامون.

القصه تا دلتون بخاد ما تفاهم‌نامه در پهنه زمین داریم در حوزه ارتباطات. اما خداییش یه چیزی بگم؟ من فکر می‌کردم فقط ماها اینجا صدامون دراومده و برامون سواله که خب این تفاهمات قبلی الان خروجیش چی بوده که همینطور توافقات جدید پشت سر هم در حال امضا هست، که فهمیدم اشتباه می‌کنیم.

چند روز قبل خبری دیدم که اساسی کف کردم. یه دونه از این خبر همیشگیا بود که وقتی موضوع خاصی برای تیتر زدن نیست، تیتر می‌زنن، "وزرای ارتباطات ایران و روسیه بر همکاری‌های فیمابین تاکید کردند" منم که کلا آدم گیر و حساس روی این توافقات، نشستم واو به واو خبر رو خوندم ببینم چی به چیه که یه چیز عالی دیدم و برای همین عین پاراگراف رو به نقل از ایرنا تقدیم حضور می‌کنم: "نیکیفروف وزیر ارتباطات روسیه نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت مباحث مطرح شده از سوی همتای ایرانی، اظهار کرد: روابط صادقانه و شفافی بین دو وزارت خانه وجود دارد و هم اکنون ایران و روسیه توافق‌های زیادی امضا کرده‌اند که باید برای پیگیری و اجرایی کردن آنها تلاش شود."

یعنی اینطور که پیداست نیکیفروف هم از حجم توافقاتی که این مدت با وزارت ارتباطات ایران امضا کرده کم آورده و گفته بابا بیخیال، اینقدر توافق امضا کردیم که اصلا یادم داره می‌ره چی امضا کردیم. بهتره به جای امضای قرار داد تاکید بر همکاری بیشتر، بشینیم یه حرکتی برای اجراشون هم بکنیم بابا.

خب آخه اونجا پوتین گیر میده به وزیراش که چی دارین امضا می‌کنن هی تپ و توپ برای خودتون. خروجی وردار بیار بینیم بابا وگرنه .... برای همین نیکیفروف هم نگران بوده، چون اونجا فرق داره با ایران و خواسته که یه تکلیفی از توافقات قبلی روشن بشه. خلاصه صدای خارجی‌ها هم دراومده انگار!

عزت زیاد

آق فری

(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۶/۰۳/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">