ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس هیات مدیره پرداخت الکترونیک بانکی از صرفه جویی دو میلیون دلاری از طریق بانکداری الکترونیک در هر ماه خبر داد.

به گزارش ایرنا، ˈمهدی شهیدیˈ روز دوشنبه در نشستی خبری، افزود: این میزان صرفه جویی تنها ناشی از عدم بهره گیری از کاغذ بوده است.

وی با اشاره به کاهش سفرهای درون شهری برای انجام امور بانکی از طریق بانکداری الکترونیک اظهار داشت: حدود یک پنجم سفرهای شهری با بانکداری الکترونیک کاهش می یابد که این امر نیز منجر به کاهش هزینه ها می شود.

شهیدی، درباره فعالیت شرکت های پرداخت الکترونیک بانکی، گفت: این شرکت ها وجوه مردمی را جمع آوری و به شبکه بانکی تزریق می کنند و همین امر سبب می شود تا هزینه تمام شده خدمات بانکی کاهش یابد.

وی با اشاره به افزایش تعداد شعب بانکی تصریح کرد: این امر منجر به افزایش هزینه های تمام شده برای بانک ها می شود که در نهایت میزان تسهیلات دهی بانک ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

رییس هیات مدیره آسان پرداخت پرشین، رسالت بانک ها را جمع آوری سپرده ها دانست و افزود: شرکت های پرداخت الکترونیک کمک مناسبی به بانک ها در جمع آوری سپرده ها بدون افزایش شعبه می کند.

وی با بیان آن که، هر بانک یک همکار خدمات پرداخت الکترونیکی دارد، گفت: این شرکت ها با راه اندازی شاپرک تقویت شده اند، به نحوی که میزان تراکنش های ناموفق در ایام خاص همانند واریز یارانه نقدی کاهش یافته است.

شهیدی اظهار داشت: هر چند کیفیت ارایه خدمات در گذشته به خدمات دهی بانک ها مرتبط بود، اما با راه اندازی شاپرک کیفیت خدمات دهی توسط بانک مرکزی نظارت می شود.

وی گفت: نا آشنایی با شرکت های پرداخت الکترونیک سبب شده تا مردم خدمات الکترونیکی بانک ها را مرتبط با خود بانک ها بدانند.

شهیدی با اشاره به گسترش ارایه خدمات بانکداری همراه افزود: این خدمت در 8 تا 9 ماه اخیر به نحو مطلوبی به دلیل بالا بودن ضریب نفوذ تلفن همراه گسترش یافته است.

وی گفت: با این وجود نظارت بانک مرکزی بر روی بانکداری همراه هنوز مناسب نیست، اما قرار است بانک مرکزی آیین نامه یکسان سازی سطح ارایه خدمات را در این زمینه ارایه کند.

شهیدی از راه اندازی دبیرخانه شرکت های پرداخت الکترونیک بانکی در محل ساختمان شاپرک خبر داد و اظهار داشت: قرار است فعالیت های این دبیرخانه ارتقا یابد.

در ادامه این نشست، ˈحامد منصوریˈ مدیر عامل این شرکت، با اشاره به تاثیرگذار بودن خدمات بانکداری الکترونیک بر تورم نیز گفت: 80 درصد از مبادلات هم اکنون از طریق بانکداری الکترونیک انجام می شود و این امر سبب شده تا واسطه گری در بازار کاهش و در نتیجه قیمت های کاذب نیز کاهش یابد.

وی افزود: بانکداری الکترونیک بابت تراکنش ها کارمزدی را دریافت نمی کند، ضمن آن که با راه اندازی شاپرک میزان تراکنش ها که در ابتدای افتتاح کاهش یافته بود، دوباره به روند صعودی خود بازگشته است.

منصوری در پایان از ابلاغ آیین نامه هماهنگی درگاه پرداخت توسط بانک مرکزی در آینده نزدیک خبر داد.

  • ۹۱/۱۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">