ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ایجاد 1800 مرکز خدمات بهداشتی جدید در یکسال گذشته خبر داد و گفت: ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای 70 میلیون ایرانی از 2.5 میلیون خدمت تکراری جلوگیری کرد و 300 میلیارد تومان صرفه جویی داشت.

علیرضا رئیسی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پرونده الکترونیک دو کار اساسی انجام شد، یکی آنکه برای اولین بار سامانه یکپارچه بهداشت راه اندازی شده که کار بزرگی است. در سامانه یکپارچه بهداشت همه مراکز درمانی به هم وصل می شوند به طوری که دو میلیون و 560 هزار نفر همپوشانی خدمتی وجود داشت و سالانه 300 میلیارد تومان در توزیع منابع مشکل ایجاد می شد که با راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشت این میزان هزینه را صرفه جویی کردیم.
وی گفت: ایجاد خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت و توسعه پرونده الکترونیک از مهمترین اقدامات معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی یکسال اخیر است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 18 هزار و 700 خانه بهداشت و حدود پنج هزار مرکز جامع و پایگاه سلامت در سراسر کشور وجود دارد که به مردم در اقصی نقاط خدمات ارائه می دهند.
رئیسی تصریح کرد: پرونده الکترونیک سلامت، پرونده ای است که تمام وقایع سلامت یک فرد از تولد تا مرگ در آن ثبت می شود، در حال حاضر انرژی اصلی معاونت بهداشت را روی این موضوع متمرکز کرده ایم که این اتفاق در نظام سلامت ایران برای اولین بار رخ دهد.
وی اضافه کرد: اکنون مصوبه برقراری پرونده الکترونیک در مطب ها (در سطح یک خدمات درمانی بخش خصوصی ) را گرفته ایم و کار اجرایی آن شروع شده است. در حوزه بهداشت، تکمیل پرونده الکترونیک، اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع کارهای مهمی است که باید با کیفیت بخشی به ارائه خدمات و با پایه گذاری دقیق انجام دهیم.
رئیسی ادامه داد: در پرونده الکترونیک دو کار اساسی انجام شد، یکی آنکه برای اولین بار سامانه یکپارچه بهداشت راه اندازی شده که کار بزرگی است. در سامانه یکپارچه بهداشت همه مراکز درمانی به هم وصل می شوند به طوری که دو میلیون و 560 هزار نفر همپوشانی خدمتی وجود داشت و سالانه 300 میلیارد تومان در توزیع منابع مشکل ایجاد می شد که با راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشت این میزان هزینه را صرفه جویی کردیم.
رئیسی با بیان اینکه بیش از هزار پروژه دیگر بهداشتی و درمانی نیز در دست اقدام است، ادامه داد: مهمترین هدف این است که به سمت توسعه نظام ارجاع و پزشک خانواده پیش رویم.
وی اضافه کرد: در اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده هر سه هزار نفر جمعیت تحت پوشش یک مراقب سلامت قرار می گیرند.
مسئولان وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده اند که برای بیش از 70 میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده و اطلاعات اولیه افراد در این پرونده ها ثبت شده است اما بسیاری از مردم به علت مراجعه نکردن به مراکز بهداشتی و درمانی از وجود این پرونده و خدمات مراقبتی آن که برای پیشگیری از بیماری های مختلف به خصوص بیماری های غیر واگیر مانند فشار خون، چاقی، دیابت، بیماری های قلبی و بیماری های محیطی و خانوادگی است، اطلاعی ندارند، به همین علت اطلاعات بسیاری از این پرونده ها همچنان ناقص است، ضمن اینکه هنوز ارتباط بین مراکز تشکیل دهنده پرونده سلامت با سایر مراکز بهداشتی و درمانی به طور کامل برقرار نشده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">