ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

«صلاح نیست» در پست؟!

| شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۹ ق.ظ | ۰ نظر

شبنم کهن‌چی - هفته گذشته مدیرعامل شرکت پست در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره سرنوشت مسترکارت در ایران یک جواب داده است: «صلاح بر آن است که فعلا توضیحات بیشتری در این‌خصوص مطرح نشود». این عجیب‌ترین جوابی بود که وی می‌توانست در مواجهه با سوالات خبرنگاران درباره مسترکارت بدهد.

مسوولان معمولا عبارت «صلاح نیست» را درباره سوال مسایل امنیتی به کار می‌برند. سوال اینجاست که در حوزه پست چه مساله امنیتی وجود دارد؟

نمی‌توان کتمان کرد که برخی هم برای فرار از پاسخگویی، ترجیح می‌دهند با پیچیده جلوه دادن موضوعی که امنیتی نیست، از چنین عبارتی یاری بگیرند؛ کاری که به نظر می‌رسد مدیرعامل شرکت پست کرده است.

حال آنکه اگر همکاری مسترکارت و شرکت پست مساله‌ای امنیتی بود، از همان ابتدا چرا شرکت پست و وزیر محترم ارتباطات برای اطلاع‌رسانی در این‌باره نه‌تنها پیشقدم اطلاع‌رسانی شدند؛ بلکه با ساختن چهره موفقی از پست در انجام این کار، خوشحالی خودشان را از این همکاری نشان دادند؟ آن زمان این همکاری مساله امنیتی نداشت؟ ماجرا به‌تازگی امنیتی شده؟

ماجرای همکاری پست و مسترکارت به‌صورت بالقوه، ماجرای پرابهامی بود و هست. اینکه پست چرا وارد حوزه اقتصاد شده، اینکه چرا بانک مرکزی برای ارایه مسترکارت اقدام نکرده، اینکه تکلیف تضامین مردم چه می‌شود و ابهامات دیگری که البته هیچ‌وقت از سوی مسوولان پست شفاف نشد.

حالا هم با تکیه بر عبارت «صلاح نیست» درها به روی رسانه‌ها بسته شد. درحالی‌که پاسخگویی دولت به رسانه‌ها و مردم به‌عنوان یکی از وظایف تمام نهادهای دولتی از سوی مقام رهبری مطرح شده و حتی قانون دسترسی آزاد به اطلاعات که اتفاقا وزارت ارتباطات هم متولی آن است، به همین منظور تدوین و ابلاغ شده است.

مدیرعامل پست علاوه‌بر این پاسخ اعلام کرده که زیرساخت‌ها در حال آماده شدن است. درحالی‌که قرار است مسترکارت یا هر کارت دیگری به اعتبار شرکت پست که حمل‌کننده سرمایه‌های مردم است، این پاسخ‌ها به‌هیچ‌وجه منطقی نیست. به نظر می‌رسد شرکت پست که مدتی است رکورددار نقد و تکذیب از قبیل همکاری با آمازون، eBay ، TNT، مسترکارت و آخرین مورد صدور نمادهای الکترونیکی است، باید از علاقه‌اش برای تیتر شدن در رسانه‌ها بگذرد و مسیر صحیحی برای اطلاع‌رسانی شفاف در پیش بگیرد. (منبع:فناوران)

  • ۹۵/۰۷/۲۴

شرکت پست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">