ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صنعت نمایشگاهی IT باید تخصصی شود

| سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۸۴، ۰۵:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

صنعت نمایشگاهی IT برای ماندگاری چاره‌ای جز تخصصی شدن ندارد به همین دلیل شورای عالی اطلاع‌رسانی ضمن صدور مجوز برای اله‌سیت، در حوزه تخصصی مدیریت شهری از آن حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شهر؛ مهندس مهران حاتمی‌نژاد با بیان این مطلب گفت: در کشور نمایشگاه‌های بسیاری در زمینه IT برگزار می‌شود که اندک اندک جذابیت خود را به عنوان زمینه فعالیتی یک نمایشگاه از دست داده‌اند، از یک سو شرکت‌های فعال این صنعت تمایلی به حضور در این نمایشگاه‌ها ندارند و از سوی دیگر بازدیدکنندگان نیز به دلیل مشابهت آنها به یکدیگر رغبتی به بازدید پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: شهرداری مشهد به دلیل آنکه متولی اجرای پروژه شهر الکترونیکی است می‌بایست در برگزاری یک نمایشگاه IT، حوزه فعالیتی و تخصصی خود را مدنظر قرار می‌داد لذا اله‌سیت 84 به طور تخصصی به شهر الکترونیک و موارد مرتبط با آن اختصاص یافت.

حاتمی‌نژاد برگزاری اله‌سیت 83 را اقدامی موثر در پیشرفت پروژه شهر الکترونیک مشهد دانست و اظهار داشت: نمایشگاه سال گذشته در زمینه‌های مختلفی از جمله ارایه آخرین دستاوردهای صنعت IT و آشنایی مدیران شهری جهت بهره‌گیری از این دستاوردها در ارایه بهینه خدمات شهری، توانست یاری‌دهنده این پروژه باشد.

دبیر اجرای اله‌سیت از این نمایشگاه به عنوان بستر مناسبی برای تصمیم‌گیری جهت ارایه خدمات شهری و شهروندی مبتنی بر فناوری اطلاعات یاد کرد و اذعان داشت: شهرداری به عنوان بزرگترین و مهمترین ارایه‌‌دهنده خدمات شهری، وظیفه اجرایی نمودن طرح شهر الکترونیکی را به عهده دارد واز آنجایی که این طرح از نوع خدمات دولت به شهروندان است لذا بایستی توسط تمامی دستگاه‌های مرتبط با مردم پیاده‌سازی شود.

وی افزود: طرح دولت الکترونیک نیز از نوع خدمات دستگاه‌های دولتی به یکدیگر است و تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی می‌بایست خدمات خود را به شکل الکترونیکی ارایه دهند تا بستر مناسب دولت الکترونیک فراهم آید.

  • ۸۴/۰۸/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">