ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

"حسین نوری شهری" مسوول دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی روز دوشنبه به خبرنگار آی‌تی ایرنا گفت ضوابط جدید ‪ISP‬ها( شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی) و ‪ICP‬ها( شرکت‌های تامین‌کننده پهنای باند) هفته آینده ابلاغ خواهد شد.
در این رابطه رییس انجمن شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی نیز گفت با توجه به اینکه هنوز این دستورالعمل اجرایی ابلاغ نشده است نمی‌توان نظر قطعی در این خصوص داد.
اما "مسعود ریاضیات" گفت با توجه به محدودیتهایی که در ضوابط جدید وجود دارد، بسیاری از شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی قادر به ادامه فعالیت به شیوه کنونی نیستند.
بر اساس شنیده‌ها و مطالبی که در برخی رسانه‌ها منتشر شده طبق ضوابط جدید استانداردهای خاصی برای ادامه فعالیت ‪ISP‬ها در نظر گرفته شده است که داشتن فضای کار مناسب و انجام فعالیت‌های تجاری از جمله این موارد به شمار می‌رود.
ریاضیات بیان داشت بر اساس ضوابط جدید یک شرکت ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی (‪ (ISP‬باید حداقل امکانات را از لحاظ فضای کار و تجهیزات داشته باشد و به این ترتیب "آی‌اس‌پی"هایی که این شرایط را نداشته باشند و تعدادشان نیز کم نیست باید خود را با این شرایط تطبیق دهند.
وی ادامه داد این کار برای بسیاری از آنها به راحتی امکان پذیر نیست.
به گفته وی، راه دیگری نیز برای ادامه فعالیت بسیاری از شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی (‪ (ISP‬وجود دارد و آن ادغام شدن چندین "آی‌اس‌پی" با هم است.
وی افزود شرکت فناوری اطلاعات قصد دارد با شرکت‌های معدودی روبرو باشد و با شمار اندکی قرارداد ببندد.
ضوابط جدید برای شرکت‌های ‪ ISP‬و ‪ ICP‬در قالب دستورالعملی مطرح شده است که قرار است پس از اصلاحات و تصویب جزییات در کمیسیون تنظیم مقررات، ابلاغ شود.

  • ۸۵/۱۰/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">