ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

"نوح شیتمن " از کارشناسان اندیشکده بروکینگز در گزارشی فاش کرد که آمریکا و متحدانش برای تصویب قانون امنیت سایبری، نرم افزار مخرب استاکس‌نت را منحصراً برای حمله به رآکتور اتمی بوشهر طراحی کردند.

به گزارش خبرنگار دیپلماسی عمومی خبرگزاری فارس، پایگاه اینترنتی "پریزون پلنت " (prison planet) در گزارشی نوشت: درحالی‌که طرفداران امنیت سایبری به طور مداوم بر ضرورت تصویب قوانینی که به دولت اوباما اختیار مسدود کردن اینترنت را به بهانه دفاع از زیر‏ساخت‏های حیاتی می‎دهد تاکید می‏کنند، همه نشانه‏ها حاکی از آن است که امنیت سایبری تنها یک برنامه تهاجمی برای توانا ساختن دولت آمریکا در اجرای حملات خود علیه سایر گروه‏ها و کشور‏هاست.

این گزارش می‌افزاید: این حقیقت را می‏توان در دستور‏العمل نیروی هوایی که جدیداً منتشر شده و در آن یکی از اهداف امنیت سایبری ممانعت از فعالیت‏ شبکه‏های کلیدی دشمن توصیف شده است، یافت. بنابراین اگر یگ گروه افراطی سبب مسدود شدن شبکه‏های قدرت آمریکا شود یک حمله تروریستی است و به معنای جنگ است! ولی اگر نیروی هوایی آمریکا چنین عملی را در حق دیگران انجام دهد، صرفاً بخشی از امنیت سایبری خواهد بود!

"نوح شیتمن " (Noah Shachtman) ویراستار مجله "وایرد " ( Wired) که از همکاران مؤسسه بروکینگز " (مؤسسات و کانون‏های تفکر) است در این رابطه می‏گوید: "اشاره به عملیات تهاجمی در دستور‏العمل نیروی هوایی وی را شگفت‏زده کرده است، این سبکی نیست که معمولاً ما با دیگران سخن بگوئیم، زیرا این نوع کار‏های تهاجمی فوق‎سری است ".

وی افزوده است: به ما دائماً گفته می‏شود که تهدید‏های جنگ سایبری بسیار خطرناک است و به همین دلیل دولت نیازمند اختیاراتی برای بستن بخش‏هایی از شبکه اطلاعات جهانی است، حتی اگر کنگره آن را تصویب نکند، در حالی‌که می‏بینیم اقدامات قابل توجهی از جنگ سایبری که تاکنون در فضای سایبری صورت گرفته توسط آمریکا و یا متحدانش بوده است.

شیتمن در ادامه تأکید کرده است: به عنوان مثال حمله نرم‏افزار مخرب "استاکس نت " را که منحصراً برای حمله به راکتور اتمی بوشهر در ایران تدارک دیده شده بود، یکی از نشانه‏های شوم شروع جنگ سایبری قلمداد کردند و مدعی شدند که قانون امنیت سایبری باید برای دفاع از آمریکا و متحدانش علیه چنین تهدیداتی هرچه سریع‌تر به تصویب برسد. در حالی‌که شواهدی وجود دارد که حمله کرم استاکس‌نت برای از خط خارج کردن برنامه انرژی هسته‏ای ایران توسط اسرائیل صورت گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: با تجزیه و تحلیل برنامه‌نویسی استاکس‌نت و رمزگشایی کد آن، "لیام مارچو " (Liam O'Murchu) مدیر عملیاتی شرکت "سیمنتک " (Symantec) دریافت که به احتمال زیاد متهم پشت پرده حمله به ایران، اسرائیل است.

"ترت پست " ( Threat Post) در گزارشی می‏نویسد: شواهدی وجود دارد که نشان می‏دهد سازمان اطلاعات اسرائیل سازنده ویروس استاکس‏نت است، لیام مارچو موردی را ذکر کرد که محققان در کد این ویروس تاریخ 9 می 1979 را کشف کرده‏اند که در این تاریخ "حبیب ایلقانیان " یهودی برجسته ایرانی، مدت کوتاهی پس از انقلاب ایران توسط دولت جدید اسلامی اعدام شد.
آمریکا درصدد اجرای حملات سایبری است

وی افزوده است: به علاوه، در حملات اخیر به سایت‏های "تی‏پارتی " که همزمان برای جمع‏آوری اعانه در مبارزات انتخاباتی برای کاندیدا‏های مخالف وضع موجود و مخالف کسانی که هم‏اکنون قدرت آمریکا در دست آنها است فعالیت می‏کردند، قرائن یک هک سیاسی توسط کاخ سفید یا دموکرات‏ها وجود دارد.

ترت پست در ادامه گزارش خود چنین نتیجه می‌گیرد: در حالی‌که دولت فدرال و مقلدان متملقش در رسانه‏ها به طور مداوم در مورد ضرورت امنیت سایبری برای دفاع در مقابل حملات سایبری داد سخن سر می‏دهند، آمریکا و متحدانش در حال راه‏اندازی و اجرای حملات سایبری هستند و از آن به عنوان دلیل و توجیهی استفاده می‏کنند تا اثبات کنند تهدید سایبری، یک واقعیت است.
در ادبیات سایبری آمریکا اول می‌کُشد، بعد می‌گوید حق با من بود

وی می‌افزاید: درست مثل اینکه کسی در مورد خطرات ناشی از بالا رفتن میزان جرائم با اسلحه گرم داد سخن سر دهد و برای اثبات حرفش، اسلحه‏‏ای بردارد و به سر دیگران شلیک کند! و بعد بگوید: "ملاحظه کردید که حق با من بود!؟ "

به نوشته ترت پست، با توجه به این واقعیت، مقامات فدرال در حال حاضر درگیر حملات سایبری به عنوان توانایی پیش بردن برنامه‏های کنترل اینترنت هستند و به این ترتیب ما می‏بینیم که قبل از اینکه زیر‏ساخت‏های کلیدی در آمریکا مورد حمله قرار بگیرد، از موضوع برنامه سراسری امنیت سایبری به سرعت بهره‏برداری سیاسی می‏کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">