ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح امداد حوادث رایانه‌یی افتتاح شد

| دوشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۸۷، ۰۲:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

مراسم افتتاحیه طرح آپا با موضوع آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد حوادث رایانه‌یی امروز با حضور وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار شد.

به گزارش (ایسنا)، عباس ظریف‌کار - رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران - در مراسم افتتاح طرح آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد حوادث رایانه‌یی (آپا) با اشاره به تاریخچه‌ تاسیس مرکز و چارت آن گفت: فعالیت‌های مرکز به دو دسته تقسیم می‌شود یکی تحقیق روی طرح‌هایی که از سوی سازمان‌های وابسته به وزارت ICT اعلام می‌شود و دیگر آن دسته از طرح‌ها که سازمان‌های دیگر اعلام نیاز خود را برای کمک‌های تحقیقاتی به مرکز اعلام می‌دارند.

به گفته‌ او سیاست کلی مرکز استفاده از تمامی پتانسیل‌های موجود در ICT بوده و آمار عملکرد این مرکز نشان می‌دهد که ‌٧٠ درصد از فعالیت‌های انجام شده زیر نظر مرکز تحقیقات،‌ برون‌سپاری شده است و مرکز سعی کرده با برگزاری همایش‌ها و کنفرانس حضور جدی در حوزه‌ ICT داشته باشد.

رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران درباره‌ طرح آپا تصریح کرد: مجموع فعالیت‌های انجامی در این زمینه با همکاری هفت دانشگاه بزرگ کشور صورت گرفته است.

او گفت: طی دو سال اخیر مرکز تحقیقات به طور جدی به تقویت فعالیت‌های خود با دستگاه‌های مختلف با چند سرفصل شامل تاسیس و تجهیز آزمایشگاه تخصصی، واگذاری پروژه به دانشگاه‌ها، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتراست و ‌٥/١ سال گذشته با ‌٢٧ دانشگاه کشور قراردادهای پژوهشی داشته‌ایم.

وی افزود: طبق این قراردادها راه‌اندازی تعداد ‌١٦ آزمایشگاه تخصصی و تایید نمونه در دانشگاه‌ها با اعتبار ‌٢٠ میلیارد تومان شروع شده است.

ظریف‌کار گفت: همچنین ‌٤ میلیارد تومان برای ‌١٥ عنوان پروژه به دانشگاه‌ها تخصیص یافته است. ‌٢٧ فرصت مطالعاتی مقطع دکترا و هیات علمی نیز مورد حمایت این مرکز قرار گرفته است و در مجموع ‌٩٠٠ عنوان پروژه با مبلغ ‌٢٨ میلیارد تومان از سوی مرکز تحقیقات مخابرات ایران حمایت شده است.

او در ادامه با بیان این که طرح‌های آپا از مجموع‌ پروژه‌هایی است که مورد حمایت قرار گرفته است خاطر نشان کرد: جذب فارغ‌التحصیلان دکترای دانشگاه‌های مختلف در حوزه‌ ICT برای تزریق نیروی جدید به بدنه مرکز به عنوان هیات علمی برای سرعت و دقت بیش‌تر در انجام پروژه‌ها کاری است که به آن خواهیم پرداخت.

  • ۸۷/۰۹/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">