ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی کشور گفت:طرح ملی تکفا‪ ۲‬واهداف و برنامه‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (‪ (ICT‬در قالب مواد قانونی برنامه چهارم توسعه کشور اجرا می‌شود.
طرح ملی تکفا ( توسعه و کاربری فناوری اطلاعات ) با هدف ارایه خدمات و اطلاع‌رسانی از طریق دولت الکترونیکی از سال ‪ ۸۰‬در حال پیگیری بوده و مرحله اول آن ( تکفا ‪ (۱‬که بیشتر شامل فرهنگ‌سازی در بخش دولتی می‌باشد به پایان رسیده است.
" نصرالله جهانگرد " روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اصفهان بیان داشت: علاوه بر مواد قانونی توسعه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه چهارم توسعه ، ‪ ۱۹‬طرح به پیوست قانون برای اجرای برنامه‌های کلان در نظر گرفته شده است.
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی با اشاره به اینکه تکفا ‪ ۲‬قصد دارد فرهنگ - سازی و ایجاد خدمات الکترونیکی ایجاد شده را به سطح جامعه بیاورد،افزود:

روش اجرای تکفا ‪ ۲‬مطابق با روشهایی که تا کنون اجرا شده ، نیست.
وی ادامه داد: ادامه اجرای طرح ملی تکفا از این پس به‌صورت مبادله توافق شوراهای هماهنگ‌کننده با دستگاههای اجرایی است و شوراهای عالی فعال در این زمینه بیشتر نقش " پیاده‌سازی معماری توسعه کلان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات" را دارند.
جهانگرد تصریح کرد: در تکفا‪ ۲‬حجم و هزینه پروژه‌ها بزرگتر و بیشتر می‌شود و ما بیشتر به سمت کسب تجربه‌های بین‌المللی پیش خواهیم رفت.
به‌گفته وی در طرح تکفا‪ ، ۱‬یک موج همه جانبه در بخش دولتی کشور در زمینه ‪ ICT‬ایجاد شد و پروژه‌هایی که در مرحله اول تکفا شکل گرفت مانند تجارت و آموزش الکترونیکی در مرحله دوم به تدریج عمیقتر می‌شوند.
وی درباره آخرین وضعیت بانکداری و پول الکترونیکی گفت: دولت در خرداد ‪ ۸۳‬یک کمیته پیگیری برای این موارد در نظر گرفت و این کمیته به مدت ‪۱۰‬ ماه بر روی این موضوع کار کرد.
وی از جمله فعالیتهای این کمیته را تامین نیازهای مخابراتی بانکها ، تهیه استانداردهای مورد نیاز برای بخشهای مختلف ، تدوین و تصویب ضوابط مشارکت بخش خصوصی و تدوین برنامه اجرایی برای توسعه دستگاههای خودپرداز (‪ (ATM‬اعلام کرد.
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی خاطرنشان کرد: آیین نامه اجرایی تهیه شده توسط کمیته پیگیری پول الکترونیکی در تیرماه سال جاری توسط دولت تصویب و ابلاغ شد.
وی تاکید کرد: امروز نظام بانکی کشور هیچ مشکلی ازنظر تهیه مقدمات برای پول الکترونیکی ندارد و فقط باید در بعد اجرایی،شتاب بیشتری داشته باشد.
جهانگرد به تاکید دولت بر ارایه کارتهای اعتباری(‪ (CREDIT CARD‬توسط نظام بانکی کشور اشاره کرد و گفت: مقرر گردیده در مرحله اول این نوع کارتها در میان مشتریانی که معتبرتر هستند ، توزیع شود.
توضیح :این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود اصولاً طرحی با عنوان تکفا2 وجود خارجی ندارد.

  • ۸۴/۰۶/۲۷

نظرات  (۲)

در تکفا 1 طرح جالبی رو ارائه کردیم که کلی استقبال کردند اما بدلیل برخی موانع قنونی !!!!!! نتوانستند اقدام کنند از طریق یکی از دوستان عمل کردند ... که بودجه را تصویب کردند اما بعدا یادشون افتاد که یک جای کار انگار مشکل دارد ... تکفا 2 نمی دونم دیگه با چه روشی از این قشر تولید کننده بی نوا حمایت خواهد کرد
باسلام وتبریک سال نو،خواهشمندم ترتیبی اتخاذ فرمائید تا طی یک تعامل مستمر ومفیدبا هم بتوانیم به این هدف عالی و ملی جامه عمل بپوشانیم بنده مسئول واحد تخصصی ITM در دانشگاه صنعت آب وبرق هستم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">