ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عامل اختلال sms خود مشترکان هستند

| دوشنبه, ۱ خرداد ۱۳۸۵، ۰۵:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

ساعت‌‏های 11 صبح تا 5/3 بعدازظهر و 9 تا 12 شب ساعات پرترافیک برای شبکه SMS است که به مشترکین توصیه می‌‏شود, برای کاهش اختلالات این شبکه از ارسال SMSهای غیرضروری در این ساعات خودداری کنند.
عباسعلی ابوالفضلی، سرپرست روابط عمومی و بین‌‏الملل شرکت ارتباطات سیار، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا, در خصوص علل اختلالات پیام کوتاه در شبکه تلفن همراه کشور, اظهارداشت: طبق ارزیابی‌‏های صورت گرفته از سوی شرکت ارتباطات سیار، 70 درصد اختلالات SMS به مشترکین این شبکه مربوط می‌‏شود ؛ چرا که مشترکین بدون داشتن آگاهی لازم زمانی که تلفن همراهشان تحت پوشش قرار ندارد, به ارسال SMS می‌‏پردازند.

وی، افزود: همان‌‏طور که در فرآیند صدا و تماس نیاز به آنتن است, در ارسال پیام کوتاه نیز وجود آنتن ضروری است.

ابوالفضلی, خاموش بودن تلفن همراه طرف مقابل را از دیگر موارد انسداد SMS عنوان کرد و گفت: در صورتی که تلفن همراه طرف مقابل خاموش باشد, SMS ارسال نمی‌‏شود و این مسئله را نمی‌‏توان دلیل بر مشکلات شبکه عنوان کرد.

سرپرست روابط عمومی ارتباطات سیار, اشکالات عمده در بعضی از گوشی‌‏های همراه را از دیگر مواردی دانست که به اختلالات ارسال SMS دامن می‌‏زند و یادآور شد: تنها 20 درصد عدم ارسال پیام کوتاه مربوط به ترافیک منطقه است.

وی، در توضیح این مطلب و علت افزایش ترافیک شبکه, اظهارداشت: با توسعه شبکه پیام کوتاه از 5/3 میلیون مشترک به 5/8 میلیون با افزایش ترافیک SMS به دلیل صرفه اقتصادی آن نسبت VOICE برخورد کردیم ؛ چرا که بسیاری از مشترکین تلفن همراه ترجیح می‌‏دهند که مفاهیم مورد نظر خود را از طریق SMS ارسال کنند و این مسئله افزایش ترافیک شبکه را در پی دارد.

ابوالفضلی, در پاسخ به این سوال که شرکت ارتباطات سیار برای ساعت‌‏های پرترافیک شبکه SMS چه تمهیداتی اندیشیده است، گفت: در هیچ جای دنیا به مقتضای ساعات پیک ترافیک تجهیز امکانات نمی‌‏کنند ؛ چرا که باید جامعه را آموزش داد, تا در این ساعات از ارسال SMS‌‏های غیر ضروری خودداری کنند.

وی، با اشاره به فرآیند بهینه‌‏سازی شبکه, خاطرنشان کرد: درصدد هستیم, ظرفیت شبکه SMS را افزایش دهیم و در حال حاضر ارسال 11 میلیون پیام کوتاه در روز بدون مانع انجام می‌‏شود که بنا داریم آن را افزایش داده تا مشترکین با انسداد SMS مواجه نشوند.

  • ۸۵/۰۳/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">