ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عجیب‌ترین ویروس‌های سال 2007

| دوشنبه, ۱۰ دی ۱۳۸۶، ۱۲:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

آزمایشگاه امنیتی شرکت پاندا فهرستی از نرم‌افزارهای مخرب عجیب مشاهده شده در نیمه‌ی دوم سال 2007 را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، Sinowal.FY تروجانی است که با گرفتن فایل‌های کاربران به عنوان گروگان یک رباینده‌ی واقعی محسوب می‌شود!

این تروجان برای رمزنگاری فایل‌ها در رایانه‌هایی که آلوده می‌کند و وادار کردن کاربران برای خرید یک ابزار ویژه به منظور رمزگشایی آن‌ها طراحی شده است.

‌RogeMario کرمی است که هدف آن سرگرم کردن کاربرانی است که آن‌ها را آلوده می‌کند؛ این کد مخرب به گونه‌ای طراحی شده تا هر زمان رایانه‌یی را آلوده می‌کند یک نسخه از بازی معروف ماریوبراس را در آن نصب کند.

ورم‌هایی مانند Mimbot.A، MSMFunny.B یا MSMSend.A ممکن است در هر سازمان ارتباطی بین‌المللی مورد استقبال قرار بگیرند زیرا می‌توانند پیام‌ها را به شمار متعددی از زبان‌ها ارسال کنند، هرچند جملات ممکن است ساختار خوبی نداشته باشند اما به هر حال نمی‌توان همه چیز را یکجا داشت.

AttachMsngr.G تروجانی است که تشنه‌ی معلومات است، معلوماتی که در برگیرنده‌ی تمامی اقدامات از حرکات موس گرفته تا مکالمات مسنجر MSN کاربر در رایانه است؛ معمولا داشتن معلومات اندک خطرناک به شمار می‌رود اما در این مورد معلومات زیاد خطرناک است.

Voter.A ورمی با وجدان شهروندی است که شهروندان کنیایی را به مشارکت در انتخابات و رای به یکی از کاندیداها دعوت می‌کند اما متاسفانه تکنیک ناراحت کننده‌ای دارد زیرا هر نه ثانیه تصویر کاندیدای تبلیغی خود را نمایش می‌دهد.

و سرانجام CivilArmy.B ورمی است که داستان می‌گوید و قبل از اخطار به کاربران در مورد آلوده کردن رایانه‌های آن‌ها داستان رمانتیکی را تعریف می‌کند؛ شاید انگیزه این ورم تشویق کاربران به مطالعه بیش‌تر باشد.

  • ۸۶/۱۰/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">