ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عجیب ترین ویروس های سال 2007

| سه شنبه, ۱۱ دی ۱۳۸۶، ۰۳:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

خرابکاران اینترنتی برای انتشار هرچه بیشتر کدهای مخرب،‌ گاه به ترفندهای عجیب و غریبی دست می زنند که نشان از خلاقیت قابل توجه آنها در طراحی ویروس ها و کدهای مخرب رایانه ای دارد.

ویروس هایی که معمولاً بر اساس روش های خلاقانه خرابکاران، تولید و منتشر می شوند،‌ با سوء استفاده از نا آگاهی، سادگی و علائق خاص کاربران اینترنت، موجب افزایش شیوع آلودگی ها و حملات مخرب رایانه ای می گردند.

PandaLabs، لابراتوارهای امنیتی پاندا، با انتشار فهرست عجیب ترین ویروس های رایانه ای در سال 2007، خلاقیت و مهارت این کدهای مخرب در نفوذ به رایانه ها را مورد توجه و بررسی قرار داده است:

- Aifone، ویروس وقت شناس!

تروژان Aifone.A، بی گمان وقت شناس ترین کد مخربی ست که درست در زمان مناسب و در لحظه اوج گیری حساسیت یک اتفاق خاص منتشر شد. و این اتفاق چیزی نبود به جز آغاز فروش همزمان Apple iPhone در بسیاری از کشورهای جهان. این ویروس با فرصت طلبی خاص خود، موفق شد تابسیاری از رایانه ها و شبکه های محلی در جهان را آلوده سازد. نمونه های فراوانی از این نوع ویروس توسط شرکت های امنیتی کشف شده که از میان جدیدترین آنها می توان به کد مخربی اشاره کرد که با سوء استفاده از مسئله ترور بی نظیر بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان، آلودگی وسیعی در شبکه جهانی وب ایجاد کرده است.

- Sinowal.FY، گروگانگیری در روز روشن!

این تروژان به نحوی طراحی شده است که با رمزگذاری فایل ها و اطلاعات ذخیره شده در رایانه های مورد حمله خود،‌ دسترسی کاربر به این اطلاعات را قطع نموده و وی را مجبور می کند تا برای رمزگشایی مجدد این فایل ها، مبلغ نسبتاً زیادی را بپردازد.

- RogeMario.A، بازیگوش و بدجنس!

این کرم اینترنتی که هدف خود را نصب و اجرای یک بازی رایانه ای مشهور در سیستم،‌ اعلام می کند، با فریب کاربران و به خصوص طرفداران بازی های رایانه ای، به سرگرم کردن این افراد نگون بخت پرداخته و رایانه های آنان را بطور نامحسوس آلوده می نماید.

- MSNFunny.B، استاد بلامنازع زبان!

این کرم رایانه ای عجیب، ‌یک پایگاه سخن پراکنی کامل است. به تمامی زبان های زنده دنیا و چندین زبان غیرزنده، پیغام های خاص و تحریک کننده ای را ارسال می کند تا تعداد بیشتری از کاربران در کشورهای مختلف را آلوده کند.

- AttachMsngr، تفاوتی وجود ندارد!

مهم نیست چه نوع اطلاعاتی در رایانه خود نگهداری می کنید یا اصولاً چه نوع فعالیت هایی در آن انجام می دهید. تروژان AttachMsngr.A هرگونه اطلاعات ذخیره شده، تمام کلیدهای فشرده شده، حرکات ماوس و حتی مکالمات ردوبدل شده در برنامه های چت را به سرقت می برد.....

- Voter.A، ویروس نامزد!

این کرم اینترنتی با آلوده کردن رایانه ها و به ویژه هدف گرفتن برخی از کشورهای بزرگ آفریقایی، پیغام هایی را به صورت پی در پی برای کاربر نمایش می دهد و از وی می خواهد تا در انتخابات ریاست جمهوری کنیا شرکت کرده و به نفع یک کاندیدای خاص رأی دهد. اما در نهایت این روش عملکرد به یک ضد تبلیغ بدل می شود؛ زیرا تصویر کاندیدای مورد نظر و تبلیغات مربوط به آن، هر 9 ثانیه یکبار برای کاربر نمایش داده شده و او را به شدت آزرده و خشمگین می سازد.

- Sohanat.DB، بدلکار زیرک!

یکی از خطرناک ترین و شایع ترین کدهای مخرب رایانه ای که قادر است از دسترسی کاربران اینترنت به برخی از موتورها و برنامه های جستجوی وب جلوگیری نموده و یک صفحه وب، با طراحی بسیار ناشیانه، از صفحه ابتدایی Google.com برای کاربر مورد حمله خود نمایش دهد. در صورتی که کاربر، فریب خورده وعبارتی را توسط این صفحه جستجو کند، هرکدام از نتایج حاصل شده، وی را به وب سایت های غیر اخلاقی و یا صفحات آلوده هدایت می نماید.

- LiveDeath.A، تفتیش عقاید ممنوع!

این تروژان با نفوذ در رایانه ها، پنجره ای را به صورت خودکار و ناگهانی برای کاربر باز می کند و آن ها را مجبور می سازد تا به سئوالات تمسخر آمیز و پیش پا افتاده ای مانند \"رنگ مورد علاقه شما چیست؟\" و یا \"چه فصلی را بیشتر دوست دارید؟\" و ... پاسخ دهد. البته جواب کاربر هرچه که باشد مهم

نیست. رایانه وی از کار افتاده و ناگهان خاموش خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص این کدهای مخرب به Panda Security Encyclopedia مراجعه فرمایید.

ابزار رایگان کشف و پاکسازی کدهای مخرب فوق: www.infectedornot.com
ترجمه: اسماعیل ذبیحی

www.esecurity.blogfa.com

www.mec-security.com

  • ۸۶/۱۰/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">