ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عدم استفاده از خدمات فنی مهندسی ، مهم‌‏ترین عامل پس‌‏رفت و رکود تولیدات داخلی طی سه سال گذشته بود.

مهندس حسین ریاضی ، عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران و مدیر عامل صنایع ارتباطی پایا ، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح عملکرد 6 ماهه وزارت ارتباطات در سال گذشته با بیان این مطلب ،‌‏یادآور شد: تغییر مدیریت در وزارت ارتباطات تحول اساسی در این وزارت خانه ایجاد کرده است که امیدواریم به پر رنگ‌‏تر کردن نقش صنایع داخلی در توسعه صنعت مخابرات کشور منجر شود.

وی ، با اشاره به سرمایه‌‏گذاری‌‏های صورت گرفته در بخش مخابرات کشور در سال گذشته ، تاکید کرد: با توجه به ثبت نام 8 میلیون شماره همراه ، امید آن می‌‏رود که شبکه سیار کشور با ایجاد مناقصات داخلی از بخش خصوصی داخل کشور برای واگذاری سیم کارت و ایجاد شبکه کمک بگیرد.

مهندس ریاضی ، با بیان این که در دوره گذشته صنایع داخلی کشور در بخش مخابرات رو به رکود می‌‏رفت ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قانون حداکثر استفاده از توان فنی مهندسی محور اصلی سیاست‌‏های وزارت ارتباطات در برنامه چهارم توسعه است.

عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات کشور، عملکرد 6 ماهه گذشته وزارت ارتباطات را دوره برنامه‌‏ریزی عنوان کرد و گفت: تاکنون از سوی این وزارت خانه کار عملی در جهت حمایت از بخش خصوصی شکل نگرفته است ، اما سیاست‌‏گذاری لازم در این مقوله انجام شده است.

مدیر عامل صنایع ارتباطی پایا ، با اظهار امیدواری از این که در سال 85 خدمات فنی مهندسی بخش مخابرات کشور به پیمانکاران ایرانی سپرده شود ، اظهار داشت: هم اکنون شرکت‌‏های غیر دولتی که ماهیت فنی ندارند بخش توسعه مخابرات را در دست گرفته‌‏اند که این به ضرر صنعت ICT کشور است.

مهندس ریاضی ، تصریح کرد: در صورت رعایت قانون حداکثر استفاده از توان فنی مهندسی داخلی سال 85 را می‌‏توان سال شکوفایی و به کارگیری توسعه صنعت مخابرات داخلی نام نهاد.

وی ، درپایان با بیان این که سندیکای صنعت مخابرات منتظر است تا شاهد تحولاتی در این حوزه باشد، یادآورشد: امیدواریم سیاست‌‏های یاد شده وزارت ارتباطات در سال 85 عملی شود.

  • ۸۵/۰۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">