ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صادرکننده نمونه نرم افزار کشور در سال گذشته گفت: عدم توجه به بعد فنی بازار نرم افزار افغانستان و تمرکز روی بخش فرهنگی این کشور فرصت پیش آمده را تبدیل به بحران می‌کند.
"علی‌اصغر هلالی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: برای موفق شدن شرکت‌های نرم‌افزار ایرانی در بازار نرم‌افزار افغانستان نباید از بعد فنی غافل شده و این بخش را تقویت نکرد زیرا با این ترتیب خود به خود مزیت‌های نسبی این بازار را از دست خواهیم داد.
وی تاکید کرد: ما از نظر فرهنگی و زبانی اشتراکهایی با افغانستان داریم و این موضوع ایرانی‌ها را در شرایط مساوی با رقیبان در حالت برتر قرار می‌دهد، به همین دلیل نباید به راحتی از این موضوع گذشت و نباید فرصت فعالیت نرم افزاری در این کشور را از دست داد.
به عقیده وی، شرکت‌های ایرانی نباید تصور کنند که در بازار نرم افزار افغانستان تنها هستند و سایر کشورها به این موقعیت در افغانستان توجهی نداشته و بیکار نشسته اند.
صادرکننده نمونه نرم افزار کشور در سال گذشته، تاکید کرد: این موضوع نیز باید برای حضور در بازار نرم افزار افغانستان مورد توجه قرار گیرد که صرفا حضور شرکت‌های نرم افزاری ایرانی در این بازار کافی نیست و حضور افراد متخصص و کارشناسان تجارت نرم افزار در کنار تیم‌های ایرانی الزامی است.
هلالی، تکروی در این قضیه را سبب از بین رفتن فرصت عنوان کرد و گفت : برای موفقیت در بازار نرم افزار افغانستان پیشتیبانی دستگاه‌های دولتی مرتبط نیز ضروری به نظر می‌رسد.
وی در مورد تولید در بازار ‪ IT‬بیان داشت: تولید سخت افزار و نگاشتن نرم افزار مهم نیست زیرا کشور آمریکا نیز بسیاری از این تولیدات را خود انجام نمی‌دهد بلکه ارزش افزوده‌ای که ما بر روی آن سخت افزار و نرم افزار انجام می‌دهیم مهم بوده و این کار ‪ ۹۰‬درصد از تولید مهم تر است.

  • ۸۴/۰۹/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">