ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عرضه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی در الکامپ

| چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۸۹، ۰۵:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین، از عملیاتی کردن تامین اجتماعی الکترونیک در سالن دولت الکترونیک شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ خبر داد و گفت: دو سرویس ارائه سوابق و تایید نسخ به صورت الکترونیکی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد .

به گزارش ستاد خبری بخش دولتی نمایشگاه الکامپ، وحید نقشینه ارجمند، یکی از دلایل حضور شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین را در سالن دولت الکترونیک الکامپ عرضه سیستم ها و خدمات نرم‌افزاری عنوان کرد که در مجموعه تامین اجتماعی طراحی و پیاده‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به 150 نرم‌افزار در حوزه فناوری اطلاعات تامین اجتماعی طراحی و در حال سرویس‌دهی به مشتریان است، گفت: سرویس‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات تامین اجتماعی پیاده‌سازی شده در اختیار مخاطبان نیز قرار دارد، اما عده کثیری از بیمه شدگان با این سرویس‌ها آشنایی ندارند و به همین دلیل برپایی نمایشگاه‌هایی مانند الکامپ می‌تواند فرصت خوبی برای عرضه سیستم‌های این حوزه از تامین اجتماعی باشد.

نقشینه ارجمند، مهمترین دغدغه سازمان تامین اجتماعی را عرضه خدمات الکترونیکی عنوان کرد و افزود: بسیاری از سازمانها به سمت الکترونیکی شدن و ارائه سرویس‌های الکتزونیکی در حرکت هستند و مسلما تامین اجتماعی هم باید با توجه به حجم زیاد مشتریان، گستردگی فعالیت و پراکندگی جغرافیایی با 470 شعبه در سراسر کشور و سرویس دهی به 30 میلیون مشتری به این سمت حرکت کند.

وی با تاکید بر نیاز مشتریان به استفاده از سرویس‌های نوین تامین اجتماعی تصریح کرد: تعداد قابل توجه نرم‌افزار و سیستم‌هایی که در تامین اجتماعی پیاده‌سازی شده، این سازمان را به سمت الکترونیکی شدن هدایت می‌کند و این نمایشگاه فرصت خوبی خواهد بود تا مشتریان با این سرویس‌ها آشنا شوند.

مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین در خصوص سرویس‌هایی که قرار است در نمایشگاه الکامپ به مردم ارائه شود، نیز گفت: بحث سیستم سوابق از جمله سرویس‌هایی است که در نمایشگاه الکامپ و در سالن دولت الکترونیک به مردم ارائه می‌شود .

وی در توضیح این سرویس گفت: مشتریان تامین اجتماعی با مراجعه به این سیستم و اعلام کدملی یا شماره بیمه خود این امکان را خواهند داشت که کل سوابق بیمه‌ای که توسط کارفرما برای آنها پرداخت شده را بصورت مجتمع رویت کنند.

نقشینه ارجمند در مورد سرویس دیگری که قرار است در الکامپ عرضه شود، خاطرنشان کرد: سیستم الکترونیکی تایید نسخ بالغ بر میلیونها نفر مراجعه کننده دارد و بیمه‌شدگان از مزایای عمومی آن می‌توانند استفاده مفید داشته باشند، اما به دلیل اینکه این سرویس بین بیمه‌شدگان ناشناخته است، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تا پیش از این برای تایید نسخ نیاز بود که مراجعه و تردد فیزیکی در سطح شهر انجام شود تا صحت و سقم دارویی که پزشک تجویز کرده از نظر نوع بیماری و از نظر ریالی مورد تایید نماینده بیمه قرار گیرد، افزود: هم اکنون کل این فرآیند به صورت مکانیزه انجام می‌شود و دیگر نیازی به تردد فیزیکی وجود ندارد . به این ترتیب مراکز بیمه‌ای با مراجعه به این سیستم امکان استعلام و تایید نسخ را خواهند داشت و همین مساله روزانه بخش زیادی از ترددهای شهری را کاهش می‌دهد.

  • ۸۹/۰۸/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">