ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علاقمندان سینما، مورد حمله یک ویروس

| يكشنبه, ۶ خرداد ۱۳۸۶، ۰۴:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

اسماعیل ذبیحی - آزمایشگاه های امنیتی پاندا از انتشار سریع یک کد مخرب جدید با عنوان Pirabbean.A خبر میدهد که در پوشش مشاهده و داونلود فیلم های پرفروش و مشهور سینمایی از طریق شبکه اینترنت،‌ به رایانه ها و شبکه های محلی نفوذ می کند.

این تروژان خطرناک در کلیه هرزنامه های تبلیغاتی که به تماشای رایگان بسیاری از فیلم های سینمایی به ویژه فیلم مشهور \"دزدان کارائیب\" مربوط می شوند، قرار داده شده است و با سرعت بسیار زیادی در حال انتشار در شبکه جهانی اینترنت می باشد.

بنا به گزارش PandaLabs، در صورتی که کاربران، لینک های موجود در این هرزنامه ها را برای مشاهده و یا داونلود فیلم های دلخواه خود کلیک نمایند، ‌تروژان Pirabbean.A در رایانه انها نصب خواهد شد.

تنها نشانه آلودگی سیستم به این تروژان،‌ نمایش یک پیغام خطا در پخش فیلم مورد نظر است، زیرا این تروژان کلیه فعالیت های تخریبی خود را بطور نامحسوس انجام داده و انجام هرگونه عملکرد امنیتی و حفاظتی را غیر ممکن می سازد.

داونلود کردن برخی از کدهای مخرب دیگر مانند Dialer ها و نیز ایجاد تغییر در تنظیمات برنامهInternet Explorer، برای داونلود نرم افزارهای مخرب دیگر، از جمله عملکردهای نامطلوب این تروژان خطرناک محسوب می شود.

بنا بر اعلام کارشناسان امنیتی، برخی از فن آوری های حفاظت پیشگیرانه مانند TruPrevent™، بدون بهره گیری از شناخت قبلی و استفاده از اطلاعات این کد مخرب بسیار جدید، در ردیابی، کشف و جلوگیری از نفوذ آن کاملاً مؤثر بوده اند.

کلیه کاربران رایانه در سرتاسر جهان میتوانند برای اطمینان از عدم آلودگی رایانه خود به Pirabbean.A، بطور رایگان از نرم افزارهای قدرتمند NanoScan و TotalScan به آدرس www.infectedornot.com استفاده کنند.

www.mec-security.com

  • ۸۶/۰۳/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">