ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عملکرد آکادمی همراه در جذب و حفظ نخبگان

| دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

گزارش سرمایه‌های انسانی همراه اول در سال 1401 که به مناسبت بیست و نهمین سالروز عرضه نخستین سیم‌کارت تلفن همراه در ایران و برای نخستین بار از سوی این اپراتور منتشر شده است، اطلاعات و آمار دقیقی از عملکرد «آکادمی همراه» در شناسایی، جذب و حفظ نخبگان کشور منتشر کرده است.
به گزارش آی‌تی آنالیز آکادمی همراه اول با هدف تربیت، توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی در اکوسیستم دیجیتال در تابستان ۹۹ آغاز به کار کرده است و به پشتوانه‌ تجربه آموزش و توسعه‌ نیروی انسانی همراه‌اول به دنبال پوشش نیازهای آموزشی عمومی، تخصصی و شکاف میان تحصیلات آکادمیک و فضای کار است.
این مجموعه که با همکاری اساتید برجسته کشور، دوره‌های آموزشی متعددی در حوزه‌های مختلف برگزار کرده است، به دنبال تقویت مهارت‌های تخصصی بازار‌ کار و بهبود رزومه متقاضیان برای تسهیل ورود به بزرگترین اپراتور ایران و منطقه فعالیت دارد.
اکنون و بر مبنای گزارش سرمایه‌های انسانی همراه اول، خروجی و دستاوردهای این آکادمی برای سال 1401 شفاف‌تر شده است.


•    کارآموزی
به طور کلی فعالیت‌های آکادمی همراه به دو بخش کارآموزی و نخبگان تفکیک شده است.
در بخش کارآموزی، این آکادمی با یک جهش در برگزاری دوره‌های آموزشی در قیاس با سال 1400 توانسته 6 دوره برای کارآموزان و متقاضیان برگزار کند که پرطرفدارترین موقعیت‌های کارآموزی در این آکادمی کارشناس تحلیل داده، توسعه‌دهنده پایتون، توسعه‌دهنده Front-End و کارشناس طراحی گرافیک بوده است.
از نظر آماری در سال قبل آکادمی همراه 43هزار درخواست و نزدیک به 17هزار رزومه اختصاصی دریافت کرده که از این تعداد 345نفر برای کارآموزی در آکادمی پذیرفته شدند و در نهایت نیز 155 نفر از فارغ التحصیلان آکادمی در همراه اول و شرکت‌های تابعه به استخدام درآمدند که نشان از اهمیت و تناسب آموزش‌های آکادمی همراه با نیازهای انسانی بزرگترین اپراتور کشور و یکی از مسیرهای اصلی جذب نیرو و شانس ورود به این اپراتور دارد.
از تعداد کل پذیرفته‌شدگان آموزش در آکادمی همراه اول، 72درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی و 28درصد از دانشگاه‌های غیردولتی بودند و از نظر جنسیتی نیز 43درصد را خانم‌ها و 56درصد را آقایان تشکیل می‌دادند.


•    همراه نخبگان
اما در بخش موسوم به همراه نخبگان آکادمی همراه اول، مشارکت، حضور و حمایت از بیش از 13هزار دانش‌آموز به وقوع پیوسته است که در بخش «بازی‌دید» که با هدف آشنایی با کسب و کا رهای همراه اول به روش سرگرم آموزی انجام شده 6 مرحله با مشارکت مدارس تیزهوشان منتخب در سال 1401 برگزار شده است.
در بخش «دوره قطب‌نما» که با هدف انتخاب رشته ویژه دانش آموزان مدال‌آور المپیادهای کشوری برگزار شد، 90 شرکت‌کننده المپیادی حضور داشتند.
در بخش اسپانسرینگ و همراه نخبگان آکادمی همراه اول نیز که با هدف شناسایی و بورسیه نخبگان جهت انجام پروژه در همراه اول برگزار شد، 80 نفر از مدال‌آوران المپیادی و رتبه‌های برتر کنکور منتخب بورسیه بزرگترین اپراتور کشور شدند.
و در نهایت اینکه بررسی اقدامات و خروجی آکادمی همراه اول در سال 1401 نشان می‌دهد این آکادمی علاوه بر آموزش و تسهیل ورود نیروهای انسانی به همراه اول، نقش مهم و برجسته‌ای در شناخت، جذب و گسترش مهارت‌های نخبگان کشور داشته است که این مهم به شکل کلان و در شرایطی که کسب‌وکارهای فناورانه و های‌تک کشور با مشکل کمبود و مهاجرت نیروی متخصص مواجه هستند، اقدام شایسته و باارزشی محسوب می‌شود.
 

  • ۰۲/۰۵/۲۳

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">