ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فرانسه گوگل را 100 میلیون یورو جریمه کرد

| يكشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۰۲:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

دادگاهی در فرانسه 100 میلیون یورو جریمه گوگل را به دلیل نقض قوانین مربوط به کوکی ها تایید کرد.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، دادگاه عالی اداری کشور فرانسه، دیروز اعلام کرد تصمیم یک سازمان دیده بان مبنی بر جریمه 100 میلیون یورویی (111.46 میلیون دلاری) برای این غول فناوری ایالات متحده به دلیل نقض قوانین مرتبط با سیاست کوکی ها را تایید کرده است.

دادگاه مذکور در بیانیه ای اعلام کرد جریمه اعمال شده توسط مرجع حفاظت از داده های فرانسه موسوم به CNIL متناسب بوده و درخواست گوگل برای لغو جریمه را رد می کند.

علت جریمه گوگل این بوده که این شرکت از کارانداختن و حذف کوکی ها را برای کاربران دشوار کرده بود تا بتواند سوابق وبگردی و استفاده آنها از اینترنت را برای استفاده های تبلیغاتی و بازاریابی بررسی کرده و به دست آورد. در نتیجه گوگل حریم شخصی کاربران را نقض کرده بود.

CNIL قبلا تصریح کرده بود که علاوه بر گوگل، فیس بوک و یوتیوب نیز حذف کوکی های ردگیر را برای کاربران دشوار کرده اند و باید ظرف سه ماه این رویه را متوقف کنند. در غیر این صورت به ازای هر روز تخلف صدهزار یورو جریمه می شوند.

  • ۰۰/۱۱/۱۰

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">