ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فروش گوشی به سبک ایرانی

| سه شنبه, ۵ دی ۱۳۸۵، ۰۶:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

تالیانیوز- برخی از برندهای پرطرفدار در ایران ، با سه عنوان "گارانتی معتبر" ، "سریال اصلی" و " رجیستر شده" در بازار به فروش می رسد.

به گزارش خبرنگار تالیانیوز به گفته فعالان بازار خرید وفروش گوشی در خیابان جمهوری "گوشی با گارانتی معتبر" به گوشی گفته می شود که توسط شرکت های وارد کننده که تعرفه 60درصدی واردات گوشی را پرداخت می کنند به بازار عرضه می شود.

آنان می افزایند: شرکت های معتبر وارد کننده گوشی که همگی خدمات پس از فروش نیز ارایه می دهند، پیش از عرضه گوشی های خود به بازار آنها را پلمپ می کنند.

یکی از راههای شناسایی این گوشی ها ، آشنایی با نام شرکت های معتبر وارد کننده گوشی است.

به گفته برخی از فعالان بازار،"گوشی های سریال اصلی" به گوشی هایی گفته می شود که با استفاده از برخی از رانتها و با خدمات پس ازفروش شرکت های متفرقه به فروش می روند. به گفته برخی از فروشندگان گوشی ، شماره سریال این گوشی ها در مخابرات ثبت شده است و هیچ مشکل رجیستری ندارند اما 20تا 30هزار تومان ارزانتر از گوشی های شرکت های معتبر در بازار به فروش می روند که باعث شده فروشندگان گوشی تمایل بیشتری به خرید عمده این گوشی ها نشان دهند.

"گوشی رجیستر شده " به گوشی هایی گفته می شود که از راههای قاچاق وارد کشور می شود و تعمیر کاران گوشی با بهره گیری از برنامه های نرم افزاری(گوشی های سونی اریکسون و موتورولا) یا سخت افزاری ( گوشی نوکیا) ، شماره سریال آنان را به شماره سریال گوشی های فعال دیگر تغییر می دهند تا در شبکه مخابرات فعال شوند.

این گوشی ها 20تا 30هزار تومان ارزانتر از گوشی های سریال اصلی و حدود 40 هزار تومان ارزانتر از گوشی های گارانتی معتبر در بازار به فروش می رسند.

شایان ذکر است ، این تفاوت قیمت مخصوص گوشی هایی است که بیش از 200هزار تومان در بازار به فروش می رسند، اما حداقل نوسان قیمت در فروش گوشی با عناوین گفته شده حدود پنج هزار تومان است.

  • ۸۵/۱۰/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">