ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فریب نرم‌افزارهای رایگان را نخورید

| سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس اداره پیشگیری ازجرائم سایبری پلیس فتابا اشاره به اینکه ازجدیدترین شیوه های کلاهبرداری، سایتها ادعای فروش نرم افزارهای امنیتی است گفت:برخی ازاین نرم افزارها جعلی است وعملکرد جاسوسی دارد.

سرهنگ علیرضا آذر درخش رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا ضمن تشریح این خبر اظهار داشت: کاربران برای نصب هر گونه نرم افزار بر روی سیستم های خود چه گوشی های هوشمند و چه لپ تاپ، تبلت یا سیستم های خانگی، نرم افزار مورد نظر خود را حتما از سایت های معتبر که دارای نمادی اعتماد الکترونیک هستند تهیه کنند.

وی افزود: حتی در خرید نرم افزار از فروشگاه ها در فضای واقعی نیز دقت داشته باشند که فروشنده نرم افزار مورد نظر را برای آنها نصب کند و از نصب دیگر نرم افزارهای غیرضروری که ادعا دارند رایگان است، خودداری کنند.

سرهنگ آذردرخش ادامه داد: برخی فروشندگان چه در فضای سایبر یا فضای حقیقی بعد از مدتی با برقراری تماس با مشتری از طریق ایمیل یا تماس تلفنی ادعا دارند برای پشتیبانی نرم افزار به سایت خاصی مراجعه کرده و با پرداخت مبلغی نرم افزار نصب شده بر روی سیستم خود را بروزرسانی و پشتیبانی کنند، که گاها فرد را به سایت های فیشینگ هدایت کرده و کلاهبرداری می کنند و یا بعد از دریافت پول فایل های بد افزار ارسال می کنند و کاربران به خیال فایل های پشتیبان، فایل های بد افزار ارسال شده را نصب می کنند.

این مسئول به کاربران توصیه کرد: هرگز به شرکت ها و افرادی که به بهانه پشتیبانی  فردی اقدام به تماس تلفنی یا پیامک می کنند اعتماد نکرده و تا از صحت و معتبر بودن شرکت اطمینان لازم را کسب نکرده، هیچ گونه اطلاعات و پولی را ارسال و در اختیار این گونه افراد قرار ندهند.

وی  با بیان اینکه افزایش دانش IT کاربران یک ضرورت است، گفت: به جرات می توان گفت تعداد زیادی از قربانیان کلاهبرداران سایبری به دلیل دانش محدود IT در دام این کلاهبردان می افتند و متضرر می شوند.

سرهنگ آذردرخش گفت : پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir  بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند .

  • ۹۵/۰۴/۰۱

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">