ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیلترینگ دوباره تلگرام در برزیل

| جمعه, ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۳:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

یک دادگاه فدرال در ایالت جنوب شرقی اسپریتو سانتو پس از آنکه این پلتفرم از تحویل داده های متعلق به اعضای یک کانال نئونازی خودداری کرد، به ارائه دهندگان اینترنت دستور داد تا برنامه پیام رسان تلگرام در برزیل را تعلیق نمایند.
به گزارش سایبربان،این تصمیم به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد حمله به دو مدرسه در شهرداری اسپریتو سانتو در آراکروز در نوامبر ۲۰۲۲ گرفته شد، زمانی که یک نوجوان، مسلح به یک هفت تیر و یک تپانچه نیمه خودکار متعلق به پدرش چهار نفر را به قتل رساند و ۱۳ نفر دیگر را زخمی کرد.

بازرسان دریافتند که قاتل با کانال نئونازی تحت تعقیب، تعامل داشته است. این کانال،کانالی برای پخش ویدیوی مرگهای خشونت آمیز، آموزش برای اجرای حملات یا تولید وسایل انفجاری دست ساز و تبلیغات نازی ها میباشد.

طبق گزارش،تلگرام برخی از داده های درخواستی به جز شماره تلفن مدیران کانال را به دادگاه ارائه داد که علاوه بر تعلیق خدمات، شرکت پیام رسان تلگرام به دلیل عدم رعایت این موارد روزانه یک میلیون رئال برزیل (197000 دلار آمریکا) جریمه خواهد شد.

وزیر دادگستری، فلاویو دینو، این تصمیم را تایید کرد و گفت که این بخشی از یک گام برای صلح است.گروه هایی در تلگرام  وجود دارند که جبهه و یا جنبش ضدامنیتی نامیده میشوند و این موضوع باعث دامن زدن به خشونت علیه کودکانمان میشود.

البته این اولین شکست قضایی تلگرام در برزیل نیست. سال گذشته، الکساندر دومورا، قاضی ارشد انتخابات برزیل، دستور تعلیق آن را به دلیل عدم رعایت قوانین محلی از جمله عدم وجود یک نماینده قانونی در این کشور صادر کرد.

با این حال، پیش از اجرایی شدن این حکم، این شرکت، نماینده ای در برزیل تعیین و از این ممنوعیت اجتناب نمود.

  • ۰۲/۰۲/۰۸

تلگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">