ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قدرتمندترین ضدویروس های جدید

| سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۸۷، ۰۲:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

اسماعیل ذبیحی - تازه ترین بررسی ها نشان می دهد که وضعیت بازار محصولات امنیتی تناسب چندانی با کارایی و کیفیت این محصولات ندارد.

نشریه معتبر Personal Computer and Internet در جدیدترین شماره خود که در آستانه سال 2009 میلادی منتشر گردید، اعلام کرد که ارزیابی های تخصصی نشان دهنده پیشرفت قابل توجه نرم افزارهایی است که در بازار جهانی امنیت IT از جایگاه متوسطی برخوردارند.

بر اساس بررسی های این نشریه که توسط صاحب نظران و کارشناسان امنیت اطلاعات و بر روی جدیدترین نسخه از نرم افزارهای ضد ویروس انجام شده است،‌ 11 برنامه قدرتمند به طور جامع مورد ارزیابی قرار گرفتند که غول های امنیتی دنیا نظیر Symantec و McAfee موفق به کسب جایگاه ویژه ای نشدند.

اما پس از پایان بررسی های تخصصی، نرم افزارهای BitDefender Antivirus 2009 و Panda Antivirus Pro 2009 به عنوان برترین و مؤثرترین برنامه های ضد ویروس برای مقابله با تهدیدهای جدید اینترنتی معرفی شدند.

این درحالیست که نسخه 2009 از محصولاتی نظیر Kaspersky Anti-virus ، Norton Antivirus ، McAfee VirusScan Plus و Eset NOD32 Antivirus رتبه های بعدی نرم افزارهای مطرح امنیتی را به خود اختصاص دادند.

بنابر اعلام Personal Computer، عنوان های بعدی بهترین نرم افزارهای ضد ویروس نیز به ترتیب توسط محصولاتی از شرکت های F-Secure از فنلاند، G-Data از آلمان، AVG از چک و CA از ایالات متحده ربوده شدند.

شایان ذکر است که در این ارزیابی، کلیه قابلیت های حفاظتی برای مقابله با تهدیدهای پیشرفته مانند پیشگیری از سرقت اطلاعات محرمانه و جعل هویت، حفاظت پیشگیرانه توسط هوش مصنوعی و استفاده از فایروال های مدرن مورد توجه جدی واقع شده است.

  • ۸۷/۱۰/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">