ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قرار بود سه IDC داشته باشیم!

| يكشنبه, ۱۰ دی ۱۳۸۵، ۰۱:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل یکی از دیتاسنترها روز شنبه گفت طبق قرارداد این مراکز، قرار بود فقط سه دیتاسنتر (مرکز داده یا ‪ ،(IDC‬در کشور فعالیت کند اما اکنون به این موضوع توجه نمی‌شود.

"عبداله فاتح" در گفت‌وگو باخبرنگارآی‌تی‌ایرنا افزود اکنون دیتاسنترهای استانی بسیاری راه‌اندازی شده و بسیاری از ارگان‌ها نیزاقدام به راه‌اندازی دیتاسنتر کرده‌اند.

وی ادامه داد "گفته می‌شود که مراکز دیتاسنتر بخش خصوصی هنوز در حال انجام فعالیت آزمایشی خود هستند این در حالی است ما به عنوان یکی از دیتاسنترها (مرکز داده اینترنتی یا ‪ (IDC‬می‌توانیم تمام امکاناتی را که بنا بوده در فاز نهایی ارایه دهیم، عرضه کنیم."

وی اظهار داشت فاز پایلوت دیتاسنتر پارس‌آنلاین به عنوان یکی از سه دیتاسنتر دارای مجوز بخش خصوصی، سال گذشته راه‌اندازی شد.

فاتح گفت تمامی خدمات فاز نهایی این دیتاسنتر اکنون قابل عرضه است و و به متقاضیان ارایه می‌شود.

به گفته وی، کار ساختمانی این دیتاسنتر در پارک فناوری پردیس در حال اتمام است که با نصب تجهیزات آن بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر این مرکز دیتاسنتر یادآور شد اکنون به هزار شرکت، خدمات ارایه می‌شود که این خدمات شامل "میزبانی سایت"، "ایمیل"، "سرور اختصاصی" و غیره است.

دیتاسنتر مکانی است با امنیت فیزیکی و الکترونیکی بالا، برخوردار از پهنای باند ارتباطی وسیع، متصل به شبکه‌های رایانه‌ای ملی یا جهانی که در زمینه میزبانی سایت، ایمیل و بسیاری موارد دیگر به ارایه خدمات مشغول است.

فاتح با اشاره به اینکه عدم استقبال یکی از مهمترین مشکلات این مراکز به شمار می‌رود اظهار داشت باید فرهنگ‌سازی در زمینه میزبانی سایت‌ها در داخل کشور به طور فراگیر انجام شود که این فرهنگ‌سازی توسط شرکت‌ها آغاز شده است.

اما به عقیده وی، فرهنگ‌سازی در سراسر کشور برای روی آوردن به میزبانی سایت‌ها توسط دیتاسنترهای داخلی، کار دشواری است که باید وزارت ارتباطات در این زمینه وارد عمل شود.

مجوز راه‌اندازی مراکز دیتاسنتر (داده اینترنتی یا ‪ (IDC‬در تاریخ بیست و دوم اسفند ماه سال ‪ ۸۳‬اعطا شده است.

  • ۸۵/۱۰/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">