ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قطعی سیم‌کارت‌ها حکایتی که باقی‌ است

| شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۸۶، ۰۵:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

طی سال‌های اخیر سیم‌کارت مشترکان اپراتور اول تلفن ‌همراه به علت نپرداختن بدهی صورت‌حساب‌ خود در موعد مقرر و یا در صورت کارکرد بیش از مبلغ موردنظر که عمدتا بالای صد هزار تومان بود قطع می‌شد اما با شکسته شدن قیمت سیم‌کارت در بازار و پایین آمدن آن، شرکت ارتباطات سیار نیز این سقف مبالغ بدهی را پایین آورد به طوری در دوره‌ی قبلی از تاریخ ‌١/١/٨٥ تا ‌١/٣/٨٥ سیم‌کارت مشترکانی که مبلغ صورت‌حساب آن‌ها و یا مبلغ کارکرد صورت‌حسابشان در یک دوره بالای ‌٣٠ هزار تومان بوده، به علت نپرداختن در موعد مقرر قطع شد.

به گزارش (ایسنا)، بر اساس آیین‌نامه‌ی مربوطه و آنچه که در هر دوره در پشت قبوض مشترکان نیز ذکر می‌شود، سیم‌کارت تمامی‌ مشترکانی که بدهی آن‌ها بالای ‌٣٠ هزار تومان بوده و یا اینکه مبلغ کارکرد صورت‌حسابشان در یک دوره بالای این مبلغ باشد، در صورت نپرداختن بدهی در مهلت مقرر قطع می‌شود اما این در حالی است که شرکت ارتباطات سیار پیش از این اعلام کرده بود برای مشترکان قبل از قطع سیم‌کارت آن‌ها پیام کوتاه اخطار ارسال می‌شود تا بدانند سیم‌کارتشان به علت نپرداختن بدهی قطع می‌شود.

اما در این دوره اغلب مشترکان این پیام کوتاه را دریافت نکرده‌اند و حتی اطلاع نداشتند که سیم‌کارت آن‌ها به علت بدهی بالای ‌٣٠ هزار تومان قطع می‌شود چراکه پیش از این مبالغ بالاتر از این رقم قطع می‌شد و براساس آیین‌نامه‌ی مربوطه عمل نمی‌شد.

این جریان در حالی است که مشترکان تلفن همراه ودیعه‌ای در نزد مخابرات برای نپرداختن صورت‌حساب‌هایشان دارند که در صورت افزایش هزینه‌ی مکالمات آن‌ها از مبلغ ودیعه‌ی سیم‌کارتشان قطع و در صورت توجه نکردن به آن، امتیاز سیم‌کارت از آن‌ها سلب می‌شود، از این رو مشترکان ارتباطات سیار قطع سیم‌کارت به دلیل نپرداختن یک دوره آن هم به مبالغی در حدود هزار ‌٣٠ تا ‌٥٠ هزار تومان را منطقی نمی‌دانند.

یکی دیگر از مشکلات مشترکان محاسبه شدن بدهی پیشین برروی صورت‌حساب‌های بعدی و در حالی است که مبلغ صورت‌حساب خود را پرداخته‌ و برای وصل سیم‌کارت خود به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کرده‌اند اما باز هم بدهی برای آن‌ها منظور شده است.

مسوولان شرکت ارتباطات سیار در این باره عنوان می‌کنند که بانک‌ها اطلاعات مربوط به پرداخت قبوض مشترکان را در همان مدت زمانی که در قبض به مشترکان فرصت داده شده که صورت‌حساب خود را پرداخت کنند برای شرکت ارتباطات سیار ارسال می‌کنند و مشترکانی که پس از این تاریخ نسبت به پرداخت صورت‌حساب خود اقدام می‌کنند، جزو این آمار به شمار نمی‌آیند و بدهکار محسوب می‌شوند و

بر این اساس به مشترکان توصیه می‌شود هزینه صورت‌حساب خود را در همان مهلت مقرر پرداخت کنند تا بدهی پیشین برای آن‌ها منظور نشود.

چنانچه مشترکی پس از این تاریخ هزینه‌ی صورت‌حساب خود را پرداخت کند، سیم‌کارت او با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی وصل می‌شود اما برای منظور نشدن بدهی پیشین باید قبض پرداختی را نگه دارد و تا صدور صورت‌حساب بعدی منتظر بماند.

بنا بر اعلام این مشترکان با دریافت قبض جدید، در صورت محاسبه‌ی بدهی پیشین باید به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کنند و پس از کسر هزینه مبلغ صورت خود را در مهلت مقرر پرداخت کنند تا سیم کارت آن به علت بدهی قطع نشود.

به گزارش ایسنا، کارشناسان بر این عقیده‌اند که شرکت ارتباطات سیار با داشتن بیش از ‌١٧ میلیون مشترک باید پاسخ‌گوی مشکلات آن‌ها باشد و این سوال وجود دارد که چرا هنوز عده‌ای از مشترکان باید در هر دوره با صدور صورت‌حساب‌های تلفن همراه دچار مشکل شوند و وقت و هزینه‌ی اضافی برای وصل سیم‌کارت خود صرف کنند؟!

  • ۸۶/۰۵/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">