ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قطع اینترنت کشمیر "آپارتاید دیجیتال" است

| سه شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۹، ۰۳:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

یک گروه حقوق بشری برجسته در کشمیر تحت کنترل هند امروز (سه‌شنبه) در گزارشی قطع دسترسی به اینترنت از سوی هند در این منطقه مورد مناقشه را در یک مجازات جامع توصیف و به جامعه بین‌المللی تاکید کرد تا دولت دهلی‌نو را بابت این اقدام که "آپارتاید دیجیتال" نامیده، مورد بازخواست قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ائتلاف جامعه مدنی جامو و کشمیر در گزارش ۱۲۵ صفحه‌ای خود به ضررها، آسیب‌ها، هزینه‌ها و پیامدهای توقف استفاده از فضای دیجیتال در جامو و کشمیر از اوت ۲۰۱۹ و زمانی اشاره کرده که دهلی‌نو وضعیت ویژه این منطقه را لغو کرد.

این اقدام که با خشم و نارضایتی عمومی همراه بود، با سرکوب از سوی نیروهای امنیتی و قطع خطوط ارتباطی در منطقه روبرو شد و صدها هزار تن را در منطقه بیکار کرد، سیستم بهداشت و درمان در جامو و کشمیر به مشکل برخورد و آموزش و تحصیل در منطقه متوقف شد.

در این گزارش با عنوان "محاصره اینترنت کشمیر" آمده است: انکار دسترسی به اینترنت و فضای مجازی و حق استفاده از فضای دیجیتال یک شکل سیستماتیک از تبعیض، سرکوب دیجیتال و مجازات فراگیر مردم منطقه است.

مقام‌های هندی می‌گویند که ممنوعیت استفاده از اینترنت در منطقه با هدف متوقف کردن اعتراضات ضد هند و حملات از سوی "شورشی‌هایی" است که برای چندین دهه به دنبال استقلال منطقه یا اتحاد با پاکستان بوده‌اند. فعالان حقوق دیجیتال محدودیت‌های اینترنت را در منطقه به شدت محکوم کرده و آن را بدترین سانسور نسبت به هر جای دیگر جهان می‌دانند.

  • ۹۹/۰۶/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">