ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قطع مکرر سامانه احراز هویت ثبت احوال

| دوشنبه, ۲ مرداد ۱۴۰۲، ۰۲:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کانون سر دفتران و دفتر یاران کهگیلویه وبویراحمد گفت: سامانه احراز هویت ثبت احوال قطعی مکرر دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، علی جهان پناه ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: قطعی و اختلال مکرر سامانه احراز هویت سازمان ثبت احوال در دفاتر اسناد رسمی طی هفته گذشته و جاری موجب کندی و قطع خدمت رسانی در دفاتر و معطلی و نارضایتی مراجعین شده است.

وی با بیان اینکه دفاتر اسناد رسمی اقدام به ثبت معاملات، تعهدات و توافقات مردم و نیز امورات روزمره آنها می‌کند، اظهار کرد: مباحث مربوط به اسناد و امورات ثبتی و مراجعین طبق فرآیند الکترونیکی بوده و این چرخه به شکل کامل در یک حرکت کاملاً نوین از سال ۱۳۹۲ به صورت کاملاً الکترونیکی و تحت سامانه ثبت الکترونیک اسناد انجام می‌گیرد.

جهان پناه تصریح کرد: با توجه به اینکه کار دفاتر، کار حاکمیتی است، سامانه ثبت نوین طراحی و در اختیار دفاتر قرار گرفته تا نسبت به تنظیم اسناد مراجعین با سهولت بیشتری اقدام شود.

وی افزود: همچنین از طرفی جهت استفاده از سامانه مذکور و نیز تکمیل فرآیند خدمت رسانی به مردم نیاز به پشتیبانی و برخط بودن سامانه‌های دیگری مانند سامانه احراز هویت بوده که در اختیار سازمان ثبت احوال است.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان گفت: در مبحث سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی یا سامانه «ثنا» و نیز سامانه پرداخت الکترونیک وجوه دولتی نیز تاکید بر هدفگذاری فعالیت برخط است.

جهان پناه ابراز داشت: بنابراین ارائه خدمات در دفاتر اسناد رسمی نیاز به هماهنگی و برخط بودن چندین سامانه داشته و با توجه به اینکه برخط نبودن هر یک از سامانه‌ها، کندی و اختلال در آنها ارائه خدمات ثبتی در دفاتر اسناد رسمی را مختل و یا کلاً قطع می‌کند، نیاز به هماهنگی و پشتیبانی کلیه سامانه‌های مورد نیاز در دفاتر اسناد رسمی است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه سامانه احراز هویت جدید دفاتر اسناد رسمی که متصل به سازمان ثبت احوال است، در طول هفته قبل و هفته جاری مرتباً قطع و دچار اختلال مکرر شده و دفاتر اسناد رسمی در خدمت رسانی به مردم دچار وقفه و مشکل شده اند که رفع آن نیازمند رسیدگی، ساماندهی و تقویت زیر ساخت سامانه سازمان ثبت احوال کشور است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">