ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قیمت اینترنت در ایران 12 برابر ترکیه است

| چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۸۹، ۰۱:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس انجمن شبکه های اینترنتی اعلام کرد: قیمت اینترنت درایران 12 برابر، بالاتر ازکشور ترکیه به کابران ارائه می شود.

مسعودریاضیات در گفت وگو با موبنا با اشاره به ابلاغ مصوبه تخفیف 20 درصدی اینترنت از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به شرکت ارتباطات زیرساخت، اظهار داشت: قبل از اینکه این تخفیف از سوی شرکت ارتباطات زیر ساخت اجرا شود، شرکت های اینترنتی این تخفیف را برای مشتریان خود اعمال کردند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این مصوبه به تاخیر افتاد، افزود: شرکت زیر ساخت به شرکت های اینترنتی اعلام کرد که در صورتی این تخفیف را برای آنها اعمال خواهند کرد که مدارک لازم را به این شرکت ارائه دهند.

وی با بیان اینکه بیشتر شرکت ها مدارک لازم را ارائه کردند، ادامه داد: نرخ اینترنت در ایران بسیار بالا است و اینترنت حدود 12 برابر بالاتر ازکشور ترکیه به کابران ارائه می شود.

به گفته ریاضیات، امروزه اینترنت به عنوان یک ابزار لوکس مورد استفاده قرار نمی گیرد، بلکه تسهیل کننده امور اقتصادی یک کشور است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت ارتباطات زیر ساخت باید اینترنت را به قیمت تمام شده به مصرف کننده نهایی عرضه کنند.

ریاضیات قیمت اینترنت در کشورهای مالزی را مناسب دانست و اعلام کرد: قیمت اینترنت درایران نیز باید به همین میزان باشد در غیر اینصورت بر وضعیت اقتصادی کشور تاثیر گذار خواهد بود.

چندی پیش مصوبه تخفیف 20 درصدی اینترنت از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به شرکت ارتباطات زیرساخت ابلاغ شد.

براساس تعرفه جدید، پهنای باند 64 کیلو بیت مبلغ 868 هزار ریال، برای 128 K یک میلیون و 736 هزار ریال، برای K 256 رقم دو میلیون و 604 هزار ریال برایK 512 مبلغ 4 میلیون و 340 هزار ریال،برای K 1034 رقم 7 میلیون و 812 هزار ریال و برای K 2048 رقم 13 میلیون و888 هزار ریال به تصویب رسید.

  • ۸۹/۰۷/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">